بابسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۷خرداد ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

از آغاز طرح ترافیکی تابستان تا کشف ۸ تن مواد در عملیات پلیس کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۷خرداد ۹۹می خوانیم.

کشف ۲۱۰ کیلو گرم تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۱۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات ماموران انتظامی بخش راین خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر بخش راین با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از انتقال و نگهداری موادمخدر در سطح حوزه استحفاظی با خبر شدند.

او بیان داشت: در همین راستا مأموران انتظامی بخش راین در حین گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

سردار ناظری افزود: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ایست ماموران با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و مراقبت، ناچاراً عرصه را بر خود تنگ دید و تسلیم پلیس شد.

او بیان داشت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۲۱ کیلوگرم تریاک که به صورت حرفه‌ای در داخل خودرو جاساز شده بود کشف و در بازجویی از وی از دپوی مواد مخدر در مخفیگاه وی مطلع و به محل اعزام شدند.

سردار ناظری در ادامه بیان داشت: ماموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه این متهم موفق به کشف ۱۸۹ کیلوگرم تریاک شدند و در این رابطه یک نفر دیگر نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با بیان کشف ۲۱۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی و تحویل آن‌ها به مرجع قضایی، اظهار داشت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت، ارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می‌کند و از شهروندان خواست جهت امنیت پایدار در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف بیش از ۳۰۰ کیلو شیشه در عملیات پلیس بم

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از ۳۰۰ کیلوگرم شیشه در بازرسی از یک دستگاه تریلر در بم خبرداد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در ادامه روند مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بم پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل محموله مواد افیونی از مرز‌های شرقی به مقصد مرکز کشور مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار و رصد مداوم محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه تریلر در محور"بم-کرمان"مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سردار ناظری تصریح کرد: در بازرسی از تریلر توقیفی ۳۰۷ کیلو و ۲۰۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۲متهم دراین عملیات دستگیر شدند.

کشف ۸ تن موادمخدر در عملیات‌های ۱۵ روزه پلیس استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از ۸ تن و ۲۴۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در عملیات‌های ۱۵ روزه پلیس مناطق مختلف استان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: با تلاش بی وقفه رزمندگان پلیس سراسر استان، طی ۱۵ روز اخیر بیش از ۸ تن و ۲۴۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

او افزود: در این ۱۵ روز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد در زمینه کشف موادمخدر با افزایش روبرو بوده ایم که در ضل توجهات الهی و با نگرش به نقش کاهش عرضه مواد افیونی در کاهش تقاضا و اعتیاد افراد جامعه یک رقم بزرگ و اثربخش محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این بازه زمانی در کشف سیگار ۲۴۶ درصد، مشروبات الکلی خارجی ۷۹۲ درصد، دستگیری قاچاقچی ۲۴ درصد، در کشف آدم ربایی ۲۵ درصد و عامل تیراندازی ایذایی ۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته ایم که قطعا استمرار این موفقیت‌ها با همکاری عموم مردم در ارتقائ امنیت استانمان اثربخش خواهند بود.

آغاز طرح تابستانی پلیس راهور در کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان: طرح‌های انضباط بخشی ترافیکی در استان اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در جمع خبرنگاران از آغاز طرح تابستانی پلیس راهور با هدف کاهش تصادفات و آمار جان‌باختگان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه خبر دادو افزود: این طرح با تمام توان پلیس تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ نجفی با اشاره به تلفات جانی ۲۳۴ نفر بر اثر تصادفات درون شهری استان کرمان طی پارسال افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ دو درصد کاهش تعداد جان‌باختگان را نشان می‌دهد.

او تعداد مجروحان تصادفات درون شهری را پارسال ۱۱ هزار و ۳۸۱ نفر اعلام کرد وافزود: نسبت به سال ۹۷ حدود ۳۴۲ نفر و سه درصد کاهش آمار در این حوزه است که کرمان نیمی از تمام حوادث رانندگی درون شهری استان را شامل می‌شود.

سرهنگ نجفی از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ساکن که مهم‌ترین آن‌ها پارک دوبل است خبر داد وافزود:این در حالی است که تخلف هیچ گونه توجیهی ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به افزایش آمار جانباختگان در شهرستان‌های رودبار جنوب /ریگان /زرند /فاریاب /منوجان /قلعه گنج /شهربابک بردسیر و راور گفت: ۳۷ درصد از جانباختگان موتور سواران /۳۳ درصد عابران پیاده و ۳۰ درصد خودرو سواران بوده اند.

سرهنگ نجفی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای ترخیص خودرو‌ها از عید فطر تا عید غدیر در استان افزود: تسهیلاتی اتخاذ می‌شود که خودرو یا موتورسیکلت‌هایی که بیش از یک‌سال از توقیف آن‌ها گذشته ترخیص شوند و در زمینه هزینه پارکینگ بین ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان افزود: اول در زمینه هزینه‌های پارکینگ ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف شامل آن‌ها میشود و دوم افرادی که به دلیل نداشتن بیمه وسیله نقلیه اقدام به ترخیص نکرده اند میتوانند به راهنمایی و رانندگی میدان خواجو کرمان مراجعه و با دریافت معرفی نامه واحد ترخیص از کمک‌های بیمه‌ای استفاده کنند.

او تاکید کرد:در تصادفات خسارتی نیازی به حضور پلیس نیست و افراد میتوانند به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

سرهنگ نجفی گفت: برابر ماده ۴۰ بیمه اجباری شخص ثالث /شرکت بیمه موظف به پرداخت خواهد بود البته این شرایط شامل (افرادی که بیمه باشند /اختلاف بین طرفین نباشد و خسارت هم از ۱۱ میلیون تومان بیشتر نباشد) می‌شود.

رییس پلیس راهور استان گفت: اگر طرفین با وجود این شرایط صحنه را بر هم نزنند جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.