سرهنگ رجبی درباره بایدها و نبایدهای امنیتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران توضیحاتی داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بایدها و نبایدهای امنیتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی، گفت: هموطنان به‌ هیچ عنوان بر روی لینک‌های ناشناس ارسال شده، کلیک نکنند. بدین ترتیب ‏از دانلود فایل‌های آلوده و مخرب جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هموطنان در صورت گم‌شدن تلفن همراه بلافاصله از طریق یک گوشی یا لپ تاپ، اکانت‌های خود را غیرفعال کنند، افزود: کاربران اطلاعات مربوط به حساب‌ بانکی و کارت‌های اعتباری خود نظیر رمز عبور را برای افراد دیگر در شبکه‌های اجتماعی ارسال نکنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: هنگام اتصال به شبکه‌های وای‌فای در اماکن عمومی از استفاده و بازکردن شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در صورت دریافت لینک ناشناس  و استفاده از آن پرهیز کنند.

وی در خصوص محافظت از فرزندان در برابر تهدیدات فضای مجازی، گفت: استفاده‌ی بیش از حد از اینترنت، تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای مخرب در ایجاد خشونت، پرخاشگری، عدم تمرکز، اختلال خواب، آسیب‌های روانی، اعتیاد اینترنتی و عدم کنترل اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش زمان اوقات و فراغت کودکان، خانواد‌ها باید نظارت کامل و دقیقی در این زمینه جهت کاهش آسیب‌های مخرب احتمالی انجام دهند و نقش موثرتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: هشدرا پلیس به شهروندان درباره حساب‌های جعلی منتسب به افراد مشهور

بیشتر بخوانید: توصیه پلیس فتا به والدین؛ زمان و نحوه استفاده فرزندتان از فضای مجازی را کنترل کنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
تقی
۰۵:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا من میرم سایت فتا میزنه شماره کارت ملی اشتباه
ولی بقیه نمیگم اشتباه