سازندگان اتومبیل‌های خودران با سازمان بیمه امنیت سفرهای جاده‌ای درگیر شدند

شرکت‌های سازنده اتومبیل‌های خودران معتقدند تحقیقات سازمان بیمه امنیت سفرهای جاده‌ای، مبنی بر کاهش یک سوم تصادف‌های جاده‌ای با عرضه خودرو‌های آن‌ها، نتایج ناامید کننده و نادرستی را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت‌های سازنده اتومبیل‌های خودران از یک تیم تحقیقاتی شکایاتی داشته و آن‌ها را به ثبت رسانده‌اند. تیم تحقیقاتی مذکور با اعلام آن‌که توسعه اتومبیل‌های بدون سرنشین می‌تواند تنها یک سوم آمار تصادفات را کاهش دهد خشم شرکت‌های سازنده را برانگیخت. بر اساس ادعای کارخانه‌های خودروسازی، تحقیقات صورت گرفته قدرت فناوری اتومبیل‌های خودران را زیر سؤال برده است.

اطلاعات تکمیلی از تأثیرات توسعه فناوری اتومبیل‌های خودران در کاهش آمار تصادفات

نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان بیمه امنیت جاده‌ای روز پنجشنبه پس از بررسی ۵۰۰۰ تصادف در آمریکا منتشر شد. این آزمایش‌ها شامل بررسی تصادف‌های صورت گرفته توسط رانندگان و همچنین نمونه‌های قابل کنترل توسط اتومبیل‌های خودران بوده است. تولیدکنندگان صنعت اتومبیل بلافاصله پس از انتشار نتایج واکنش‌های جدی نشان داده و مدعی شدند آن‌ها خودرو‌های خود را برای شرایط و تصادف‌های بسیار پیچیده‌تر آماده ساخته‌اند و گزارش‌های این تیم تحقیقاتی کامل نیست.

سازندگان اتومبیل‌های خودران با سازمان بیمه امنیت سفرهای جاده‌ای درگیر شدند

بر اساس ادعای این شرکت‌ها اتومبیل‌های خودران می‌توانند جلوی به وقوع پیوستن ۷۲ درصد از تصادف‌ها را بگیرند و مانع آن‌ها شوند. در جواب به اعتراض‌های صورت گرفته، گروه تحقیقاتی مذکور در وبلاگ خود نوشت: «چنین اظهاراتی اساساً نظری هستند و معمولاً در شرایط واقعی عمل نمی‌کنند». با وجود آن که برخی سازندگان از کاهش یک سومی آمار تصادف‌ها راضی هستند، اما مابقی تولیدکنندگان بیش از این به خود باور دارند.

طبق ادعای شرکت‌های سازنده اتومبیل‌های خودران آمار تصادف‌ها تنها زمانی به صفر خواهد رسید که هیچ انسانی رانندگی نکند و تمامی رفتار‌های جاده‌ای خطی و قابل پیش‌بینی باشند. با توجه به شرایط پیش‌آمده به نظر می‌آید حالا برای انجام آمار‌های این چنینی بسیار زود است. از آن‌جایی که شرکت‌های سازنده اتومبیل‌های خودران دلیل اصلی تصادفات را رانندگان عادی می‌دانند، نتایج حقیقی تحقیقات انجام شده تا زمان توسعه و عرضه گسترده اتومبیل‌های خودران مشخص نخواهد شد. همچنین به دلیل وجود خطا‌های انسانی، کاهش آمار تصادف‌ها برای شرکت‌های تولید کننده اتومبیل‌های خودران بسیار سخت‌تر از انتظارات آن‌ها خواهد بود و آن‌ها نیاز دارند تا زمان کاهش تعداد رانندگان کمی صبر به خرج دهند.


بیشتر بخوانید: لغو پروژه تولید ماشین‌های پرنده توسط Kitty Hawk


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار