کاشانی کیا گفت: دریافت گواهی ایزو راه صادرات محصولات ایرانی را به کشور‌های دیگر باز می‌کند.

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر همایون کاشانی کیا مدیر عامل مرکز مشاوره ایزو کیا و نماینده ایزو در ایران اظهار کرد: تمام محصولات تولید شده در کشور ملزم به دریافت استاندار‌دهای اجباری از سازمان استاندارد کشور هستند، ایزو نمادی است که به محصولات با کیفیت بالاتر داده می‌شود.

او افزود: در پایان قرن بیستم کشور‌های در حال توسعه تولید قطعات محصولاتشان را به کشور‌های دیگر سپردند و شرکت‌هایی که تولید قطعات شرکت اصلی را در دست گرفتند باید استاندار‌دهای شرکت تابعه را رعایت کنند به همین دلیل استاندارد ایزو معرفی شد تا محصولات شرکت‌ها شبیه هم باشد.

نماینده ایزو در ایران بیان کرد: شرکت‌هایی که قصد دارند با دیگر کشور‌های ارتباط تجاری داشته باشند نیاز دارند نماد ایزو داشته باشند.

کاشانی کیا گفت: اداره استاندارد کشور‌ها وابسته به نهاد‌های دولتی هستند، در صورتی که ایزو یک نماد خصوصی محسوب می‌شود و نباید به دولت وابسته باشد.

او بیان کرد: مراکز مشاوره ایزو حق صدور گواهی نامه ایزو را ندارند و اگر شرکت مشاوره‌ای این کار را انجام دهد گواهی صادر شده اعتبار ندارد. مرکز IAF مرکز اعتبار دهی به ایزو است.

به گفته کاشانی کیا در هر کشوری مراکز اعتبار دهی برای ایزو وجود دارد و در کشور ما نیز ایزو NIC است و در دنیا ۳۳۰ گواهی ایزوی معتبر داریم.

نماینده ایزو در ایران بیان کرد: به دلیل تحریم‌ها هر شرکتی که دارای گواهی ایزو از ایران باشد زمانی که قصد تجارت بین الملی دارد نامش وارد لیست تحریم‌ها می‌شود به همین دلیل به شرکت‌های ایرانی پیشنهاد می‌شود گواهی ایزو از مرکز IAF دریافت کنند.

کاشانی کیا گفت: با دریافت گواهی ایزو از مرکز IAF هیچ کشوری نمی‌تواند یک شرکت ایرانی را تحریم کند و با این کار راه صادرات باز می‌شود.

او گفت: اگر کاربرد گواهی ایزو برای شرکت‌ها روشن شود همه آن‌ها مشتاق دریافت این نماد می‌شوند.

کاشانی کیا بیان کرد: گواهی ایزو براساس مستندات صادر می‌شود و نیازی به مشاهده عینی محصولات نیست.

نماینده ایزو در ایران تصریح کرد: گواهی CE نماد دیگری است که یک نماد بین المللی محسوب می‌شود و سال گذشته ۱۷ شرکت ایرانی توانستند این گواهی نامه را دریافت و صادرات را آغاز کنند یکی از شرکت‌هایی که توانستد گواهی نامه CE را دریافت کند یک شرکت تولید ماسک بود که در حال حاضر به کشور کانادا صادرات دارد.

او در پایان اظهار کرد: محصولات تولید شده در کشور ما کیفیت بالایی دارند و اگر تحریم‌ها برداشته شود می‌توانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار