تسریع در ارائه اینترنت پرسرعت به روستا‌های استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون وزیر ارتباطات خواهان پی‌گیری و رفع مشکلات استان در حوزه زیرساخت ارتباطی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیداری که با معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات استان و مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری داشت بر تسریع در ارائه اینترنت پرسرعت به روستا‌های استان و تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز استان تاکید کرد.

 او در این دیدار سرعت بخشی و اجرای فیبر نوری کاکان و سی‌سخت و اجرای فیبر پشتیبان برای شهرستان لنده، شهر‌های لیکک، مارگون و لوداب را از اولویت‌های این حوزه دانست و از معاون وزیر خواست تلاش شود این اقدامات که از مهمترین مطالبات مردم این شهر‌ها و بخش‌ها است به زودی انجام شود.

کلانتری کمک به توانمندسازی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های استان برای توسعه کسب و کار‌ها و استارتاپ‌ها و همچنین کمک به راه اندازی مشاغل فناورانه را مهم ارزیابی کرد.

استاندار با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا، فضای جدیدی در اقتصاد به وجود خواهند آورد، گفت: خلق ایده، کارآفرینی، کسب و کار‌های متنوع جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه می‌تواند فرصتی مغتنم برای رشد هر چه بیشتر در اقتصاد ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آتش سوزی‌های اخیر در برخی مناطق و نقاط استان و میزان خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های نوین از جمله اینترنت اشیاء و پایش تصویری و پهباد برای پایش آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، می‌تواند کمک شایانی به سرعت بخشی برای مهار آتش و اطفای حریق و کاهش چشمگیر خسارات احتمالی باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این دیدار از افزایش زیرساخت‌های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در شرایط بیماری کرونا در کشور خبر داد و بیان کرد: تمامی امورات از جمله آموزش ها، دید و بازدید، خرید‌ها و سایر امور از طریق برخط انجام گرفت که این خود تحولی در ارتباطات نوین در کشور است.

هاشمی افزود: در اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی به سامانه‌های آموزش بر خط دانشگاه‌ها در کشور رایگان شد.

او بیان کرد: در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر سه میلیون نفر به سامانه‌های برخط متصل شدند و در در شرایط بیماری کرونا نیز ترافیک مورد استفاده اینترنت و شبکه ملی اطلاعات در کشور دو برابر شد.

معاون وزیر ارتباطات به توانمندی‌ها و پتانسیل فرزندان استان اشاره کرد و افزود: یکی از هشت شرکت مورد تقدیر در نمایشگاه الکامپ از استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است که این خود نمایانگر این توانمندی‌ها و استعداد‌های درخشان است.

او نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و روستا‌ها را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و گفت: تا پایان سال جاری همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.