مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه بناهای مذهبی، تاریخی و فرهنگی استان زنجان مرمت و احیا می شود.

روزهای داغ مرمت بناهای مذهبی تاریخی زنجانمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به توجه ويژه میراث فرهنگی استان به تعمير و مرمت  بناهای تاريخی و مذهبی گفت:در این راستا همکاری و تعامل میراث فرهنگی   با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تعمیر و مرمت اماکن تاریخی وقفی را در بر داشته است.

ارجمند با تاکید بر اهمیت حفاظت و مرمت از بنا‌های مذهبی و تاریخی استان افزود:  این تعامل نزدیک می‌تواند باعث احیای ابنیه تاریخی موقوفی شود و کلیه ابنیه تاریخی وقفی به صورت مشارکتی مرمت و احیاء می‌شوند.

او همچنین برمشارکت و همکاری با اداره اوقاف در بخش مرمت مساجد و اماکن مذهبی در سطح استان تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در همین زمینه مرمت مسجد چهل‌ستون، مسجد میربها الدین آغاز و از هفته آینده نیز مرمت مسجد آقا کاظم انجام می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر مساجد قدیمی استان مکان‌های تاریخی  همچون مدرسه شریعتی، امامزادگان، آرامگاه‌ها و کاروانسرا‌های در سطح استان  با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی مورد مرمت و بهره برداری قرار می‌گیرد.

ارجمند در پایان خاطر نشان کرد:با حفظ، احیا، مرمت جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و موقوفه‌ها، شرایط و زمینه برای صیانت از این آثار فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.