افزایش میانگین بارندگی در خراسان رضوی

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای این سال زراعی تاکنون حدود ۲۹۰ میلیمتر باران در استان باریده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عراقی زاده مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای این سال زراعی تاکنون حدود ۲۹۰ میلیمتر باران در این استان باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش داشته و نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش دارد.

او افزود: بیشترین رشد بارندگی در این مدت در رشتخوار و خواف به ترتیب با ۹۸ و ۹۱ درصد نسبت به دوره آماری بلند مدت ثبت شده است.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای این سال زراعی تاکنون در رشتخوار ۲۷۷ میلیمتر و در خواف ۲۵۳ میلیمتر باران باریده است.

عراقی زاده افزود: کمترین رشد بارندگی در این مدت در کلات با افزایش سه درصدی نسبت به دوره آماری بلند مدت بوده است به طوریکه در این زمان ۳۱۷ میلیمتر بارندگی در کلات ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد کاهش دارد.

او تصریح کرد: میزان بارندگی در شهرستان‌های رشتخوار، بردسکن، خواف، سبزوار، کاشمر و بجستان در این مدت نسبت به دوره آماری بلند مدت بیشتر از ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان افزایش بارندگی در مشهد ۱۷ درصد بوده، تاکید کرد: از ابتدای این سال زراعی تاکنون ۲۸۵ میلیمتر باران در این شهر باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت ۱۷ درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۲ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.