مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از آغاز مرمت مسجد چهل‌ستون بازارتاریخی زنجان خبر داد.

مرمت مسجد چهل‌ستون بازارتاریخی زنجان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مرمت مسجد چهل ستون که پس از مطالعات تاریخی و آسیب شناسی بنا و فراهم شدن مقدمات اجرایی  عملیات آن از ۷ خرداد ماه آغاز و تا تیرماه امسال به پایان خواهد رسید.

او ادامه داد:در فصل جدید مرمتها، مرمت پایه ستون‌های ضلع شمالی و غربی مسجد، مرمت دیوار ضلع شمالی، ایزولاسیون پشت بام، مرمت‌های اضطراری طاق و تویزه‌ها و برچیدن اندود فرسوده گچی و سیمانی، مرمت موضعی آجرها، بند کشی با دوغاب گچ دربخش‌های مورد نیاز و مقاوم سازی تویز‌ها در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: دراین کارگاه سعی گردیده با بهره مندی از مناسب‌ترین ترکیبات مصالح و شیوه‌های اجرایی سنتی، عملیات مرمتی در این مسجد با نهایت حساسیت و دقت صورت گیرد.

مسجد چهل ستون از آثار تاریخی و ارزشمند شهر زنجان به شمار می‌رود که یکی از مهمترین و معروفترین حوزه‌های علمیه ایران در دوره قاجار بوده است.. این بنا در بافت بازار (بازار بالا) در ضلع جنوب شرقی مسجد و مدرسه جامع (سید) در راسته معروف به راسته حجت الاسلام قرار دارد دومین حوزه علمیه و معتبر در شهر زنجان بعد از مسجد ومدرسه جامع محسوب می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.