نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلا‌می گفت: ۹۰ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای احداث سیل‌بند‌ها در جنوب بلوچستان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلا‌می گفت: بعد از وقوع سیل دی‌ماه سال گذشته در جنوب بلوچستان شاهد پیشروی گودال‌های عمیق و یا به زبان محلی "گرگروک‌ها" بودیم؛ این پیشروی ۳۰۰ روستا را در خطر تخریب کامل قرار داد.

او  افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته ۹۰ میلیارد تومان در قالب دو قسط از صندوق توسعه ملی برای احداث سیل‌بند‌ها و بندسار‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که از این ۹۰ میلیارد، ۵۰ میلیارد تخصیص داده شده و ۳۹ میلیارد دیگر هم در مراحل تخصیص است.

نماینده مردم چابهار، کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند در مجلس گفت: با این مبالغ علاوه‌بر احداث بندسار‌های کوچک و متوسط، سیل‌بندی به‌طول ۸ کیلومتر در منطقه عورکی چابهار از اصلی‌ترین مناطق پیشروی گودال‌های عمیق "گرگروک‌ها" ساخته می‌شود.


بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه عملیات ساخت این سیل‌بند تا آخر مردادماه آغاز می‌شود، گفت: برای بسته شدن کل پرونده گودال‌ها و گرگروک‌ها اعتباری بالایی نیاز است و فعلاً با اعتباری که تخصیص داده شده، روستا‌های پایین دست از شرایط بحرانی بیرون خواهند آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.