سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هامون گفت: مسیر ارتباطی پایگاه پدافند هوایی به سمت آرامگاه خواجه با استفاده بهینه از امکانات راهداری این شهرستان، در اردیبهشت ماه جاری بهسازی و تعریض شد.

حامد سروری نیا سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هامون در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به آسیب‌های وارده به بدنه جاده و کاهش عرض اولیه آن از ۵ به حدود سه و نیم متر براثر بارندگی و سیلاب و تردد‌های انجام شده، تعداد ۵ نفر از نیرو‌های این اداره به همراه ۲ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل بولدوزر و بیل مکانیکی در مدت پنج روز، با انجام عملیات موج تراشی در ۶ نقطه از مسیر و خاکریزی به حجم ۱۷ هزار متر مکعب و تسطیح بخش‌های مورد نیاز، عرض جاده را به ۸ متر افزایش دادند که این مسئله موجب ایمنی و تسهیل تردد در این مسیر شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هامون، تعریض ۵ نقطه دارای شعاع دید محدود و همچنین جمع آوری سنگ‌های بزرگ دارای خطر ریزش در نقاط مشرف به جاده را، از دیگر اقدامات اداره مذکور برای ایمنی بیشتر مسیر پایگاه پدافند هوایی عنوان کرد.

 سروری نیا تصریح کرد: همچنین به منظور جلوگیری از صدمه به بدنه جاده ناشی از سیل و بارندگی‌های فصلی، اقداماتی نظیر احداث آب رو در ۷ نقطه جمعاً به طول ۵۰۰ متر، ایجاد سیل بند، لوله گذاری در ۲ نقطه و احداث حوضچه آبگیر به حجم ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب انجام شده است.

او احیاء پارکینگ گردشگری مجاور آرامگاه خواجه را از دیگر اقدامات انجام شده در طی عملیات مذکور عنوان کرد و افزود: به منظور تسهیل گردشگری سیاحتی – زیارتی در منطقه کوه خواجه و بهسازی زیرساخت‌های موجود، تسطیح، رگلاژ و خاک برداری محوطه‌ای به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط نیرو‌های این اداره انجام شد.


بیشتر بخوانید : ۵۸۰ کیلومتر جاده توسط تیم راه‌سازی و راهداری رسالت سراوان مرمت شد

سرقت حدود ۲۳ هزار انواع علائم ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار