فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی در شهرستان میبد در سال ۹۸ از زمین خواران باز پس گرفته شد.

تاراج زمین های شهرجهانی زیلو به دست زمین خواران/ رفع تصرف بیش از 22 هکتار از اراضی ملیسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، پارسال بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی  شهرستان میبد را با دستور مقام قضایی از دست متجاوزین قلع و قمع و رفع تصرف کردند.

او افزود: مأموران یگان حفاظت با کمک واحد حقوقی اداره کل و شهرستان‌ میبد پارسال موفق به تشکیل پنج فقره پرونده تخریب و تصرف  به مساحتی بیش از  ۲/۵ هکتار شده اند.

سرهنگ مختومی با اشاره به افزای دمای هوا و احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های مرتعی، تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند ظروف شیشه‌ای و صیقلی را در جنگل‌ها و مراتع رها نکنند، زیرا با تابش آفتاب، این ظروف همانند ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شوند، از طرفیگردشگران و مردم محلی هرگز در هنگام وزش باد شدید اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت نکنند.

او با اشاره به اینکه ته سیگار یا کبریت نیم سوخته را نباید در مراتع و پوشش‌های گیاهی رها کرد، گفت: در صورت مشاهده آتش هرچند کوچک نباید با بی تفاوتی از کنار آن عبور کرد بلکه باید آن را با پاشیدن آب و خاک خاموش کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.