فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش دمای هوا، با رعایت چند نکته ساده می‌توان از آتش سوزی در مراتع جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: یکی ازعواملی که هرساله بخش زیادی از عرصه‌های منابع طبیعی کشور و حتی استان یزد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آتش سوزی‌های ناشی از افزایش دمای هوا و سهل انگاری افراد است.

او افزود: حریق نه تنها از نظر زیست محیطی بلکه از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به عنوان یک عامل مخرب محسوب می‌شود و همین مهم، ضرورت آموزش و افزایش آگاهی‌ها و دانش آحاد مردم، جوامع محلی و بهره برداران از منابع طبیعی دوچندان می‌کند.

سرهنگ مختومی با بیان اینکه باید به گونه‌ای طبیعت را ترک کنیم که هیچ ردپایی از خود برجای نگذاریم، اظهار داشت: شهروندان توجه داشته باشند ظروف شیشه‌ای و صیقلی را در جنگل‌ها و مراتع رها نکنند، زیرا با تابش آفتاب، این ظروف همانند ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تاکید کرد: گردشگران و مردم محلی هرگز در هنگام وزش باد شدید اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت نکنند.

او با اشاره به اینکه ته سیگار یا کبریت نیم سوخته را نباید در مراتع و پوشش‌های گیاهی رها کرد، گفت: در صورت مشاهده آتش هرچند کوچک نباید با بی تفاوتی از کنار آن عبور کرد بلکه باید آن را با پاشیدن آب و خاک خاموش کرد.

سرهنگ مختومی با تصریح کرد: کشاورزان و باغداران نیز از آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی به ویژه در اراضی مجاور جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در پایان اضافه کرد: از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی ضمن کمک به اطفا آن سریعا با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و ما را از محل مورد حریق آگاه نمایند.

انتهای پیام /‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.