فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در پی افزایش دمای هوا، یک هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان بافق طعمه حریق شد.

سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد،در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: یک هکتار از عرصه‌های مرتعی در منطقه اکبر آباد بیدان ۵ شهرستان بافق طعمه حریق شد.

او افزود: مأموران ما در پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بافق به محض اطلاع از این آتش سوزی در محل حاضر و با کمک جوامع محلی و غیره موفق به مهار حریق شدند.

سرهنگ مختومی با بیان اینکه پارسال مراتع شهرستان بافق بیشترین میزان حریق را به خود دیدند، اظهار کرد: در مجموع پارسال سه فقره آتش سوزی به وسعت ۵/۸ هکتار از مراتع این شهرستان به وقوع پیوست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تصریح کرد: خشکی پوشش‌های گیاهی مرتعی و گرمای هوا، وزش باد‌های گرم و بی احتیاطی ناشی از حضور افراد در عرصه‌های طبیعی از عوامل وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی است.

نامهربانی هوا با مراتع گرم‌ترین نقطه استان یزد

سرهنگ مختومی در پایان اضافه کرد: از همشهریان گرامی خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی ضمن کمک به اطفا آن سریعا با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و ما را از محل مورد حریق آگاه نمایند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.