با افتتاح راه‌های جدید دسترسی به شهر صدرا، مسیر شیراز به این شهر کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، برای دسترسی آسان‌تر شهروندان شهر صدرا به شیراز، راه‌های جدید در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید تا با کاهش این مسیر مشکل شهروندان و بیماران نیازمند به عضو برطرف شود.

ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و رئیس هیات مدیره بیمارستان پیوند عضو ابو علی سینا اظهار کرد: روزانه بین ٢٠ تا ٣٠ عمل پیوند در بهترین و بزرگترین مرکز پیوند خاورمیانه انجام می‌شود، اما تعدادی از اعضای پیوندی بلااستفاده و دور ریخته می‌شوند.

او، با انتقاد از مسیر‌های دسترسی به شهر صدرا گفت: عمده اعضای پیوندی مانند کبد و کلیه و دیگر اعضا به دلیل به موقع نرسیدن به مرکز پیوند صدرا قابل استفاده نیستند و علت آن طولانی بودن مسیر فرودگاه شهید دستغیب شیراز تا این مرکز است.

رئیس هیات مدیره بیمارستان پیوند عضو ابو علی سینا ادامه داد: معمولا اعضای پیوندی بین ٩ تا ١١ ساعت طول عمر دارند که در برخی موارد به علت ترافیک در ورودی صدرا و طولانی بودن مسیر فرودگاه تا مرکز پیوند غیر قابل پیوند می‌شوند.

ملک حسینی با بیان اینکه قرار بود سال ٩٧ جاده‌ای از تنگ قره پیری به سمت صدرا ساخته شود، افزود: با ساخت این جاده، مسیر شیراز به این مرکز حدودا ١٠ دقیقه می‌شد و بسیاری از مشکلات ما حل می‌شد، اما در این مدت ساخته نشد.

حاجی پور مدیرعامل شرکت توسعه عمران صدرا نیز گفت: این مسیر با توجه به وجود معارضان و مالکان به طول انجامید که با موافقت مالکان و حذف معارضان، عملیات اجرایی این مسیر با اعتبار ١٢٠ میلیارد تومان و به طول ١٠ کیلومتر امسال آغاز می‌شود.

او، به ایجاد جاده‌های دسترسی به صدرا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ساخت مسیر ٧ کیلومتری صدرا به شیراز از سمت مرودشت ٩٧ درصد پیشرفت دارد که با افتتاح آن در هفته دولت امسال مسیر شیراز به صدرا تا نیم ساعت کاهش می‌یابد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار