مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری آیین های مختلف سوگواری ایام فاطمیه، متناسب با شرایط کرونایی در بقاع متبرکه استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان کرمان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س)، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) ضروری بوده و تعطیل بردار نیست و جامعه به اجرای برنامه‌های معنوی نیاز دارد، تصریح کرد: امکان اجرای برنامه با حضور مردم در بسیاری از بقاع متبرکه وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی در امام زادگان استان برگزار می‌شود، بیان داشت: برگزاری مراسم‌های فاطمیه متناسب با شرایط هر شهر برگزار می‌شود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با عنایت به فرمایش اخیر رهبر انقلاب ( مدظله العالی) مبنی بر تداوم کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان در خصوص توزیع سبد‌های غذایی بین افراد کم برخورد دار، افزود: تبرکات فاطمی در قالب سبد‌های غذایی در ایام فاطمیه به مستمندان اهدا می‌شود.

 او با بیان اینکه کلیه بقاع متبرکه می بایست نسبت به سیاه پوش کردن و فضا سازی محیطی بقعه و نیز خیابان‌های اطراف متناسب با ایام فاطمیه اقدام کنند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فاطمی در فضای باز صحن بقاع متبرکه و پخش مداحی و کلیپ‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) از سیستم صوتی بقاع متبرکه از کار‌هایی  است که هیئت امنا‌ی بقاع متبرکه در ایام فاطمیه انجام می‌دهند.

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر اینکه بهتر است خیران نذورات خود را در ایام فاطمیه به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار مردم بی بضاعت قرار دهند، بیان کرد: توزیع نذورات به صورت بسته‌های معیشتی و کمک به کادر درمان و خانواده بیماران درگیر ویروس کرونا از هر طریق ممکن در اولویت قرار دارد.

او بر اهمیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ فاطمی تاکید کرد و افزود: باید از فضای مجازی برای ایجاد فضایی معنوی در سطح جامعه استفاده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ایجاد کانال‌های مجازی برای اطلاع رسانی برنامه‌های هر امام زاده را از مهم‌ترین کار‌های هیئت امنا دانست و بیان داشت: استفاده از ظرفیت فضا‌های مجازی و پخش زنده مراسم از بقعه نیز از کار‌های مهم هر بقعه شمرده می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار