مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برخورد جدی با تور‌های غیرمجاز طبیعت گردی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای ساماندهی فعالیت‌های تور‌های طبیعت گردی برخورد با تور‌های متخلف و غیرمجاز در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

او افزود: برگزاری هرگونه تور طبیعت‌گردی منوط به اخذ مجوز قانونی از معاونت گردشگری اداره کل و یا هیات‌های ورزشی زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان است و در غیر این صورت با برگزارکنندگان اینگونه تور‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: هماهنگی لازم با مراجع قضایی و انتظامی انجام گرفته تا در صورت مشاهده موارد مشکوک برخورد قانونی لازم با این تور‌ها انجام شود.

فلاحی با بیان اینکه از جمله ضوابط برگزاری تور‌های طبیعت‌گردی تعداد افراد شرکت کننده است که باید کمتر ۲۵ نفر باشند، تصریح کرد: افزایش تعداد شرکت‌کننده در تور در واقع آسیب به طبیعت و محیط زیست است و در صورت مشاهده این موضوع برخورد خواهد شد.

او از فعالین گردشگری و محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده موارد غیرقانونی در خصوص برگزاری این قبیل تو‌های طبیعت‌گردی سریعا اداره کل میراث فرهنگی استان را در جریان بگذارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.