رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه اندازی مجدد خطوط پروازی ایران - ترکیه اظهار کرد: باید منتظر بمانیم تا محدودیتهای شرکتهای هواپیمایی خارجی برداشته شود و راه اندازی مجدد خطوط پروازی ایران-ترکیه هم در حال بررسی و در انتظار برداشته شدن محدودیتها است.
او بیان کرد: تمامی مسیرهای پروازی ایران به جز دو کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده و به دلیل ایجاد محدودیتهای پروازی که در کشورهای مختلف وجود دارد این پروازها متوقف شده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره پرداخت تسهیلات کرونایی هم گفت: این تسهیلات در آستانه پرداخت شدن است و مقرر شده به شرکتهای هواپیمایی اعلام و به زودی ابلاغ شود.
جعفرزاده با بیان اینکه تمامی پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملهای پروازی به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شده است افزود: تمامی مسافران و گروه کرور باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسافران ملزم به رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.
او درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف هم گفت: قیمتها هیچ تغییری نکرده و شرکتهای هواپیمایی هم اجازه افزایش نرخ بلیت هواپیما را ندارند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: شرکتهای هواپیمایی باید تمامی بلیتهای خود را برابر با نرخنامه بفروشند و هیچ شرکتی حق ندارد بلیتی بالاتر از سقفهای تعیین شده به فروش برساند.
بیشتر بخوانید:فرود اضطراری یک هواپیما در فرودگاه مهرآباد
او توضیح داد: مسافران در صورت مشاهده افزایش قیمت و یا تخلف به سایت سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و در صورتی هم که بازرسان ما تخلف و یا گران فروشی در دفاتر مسافری و یا گردشگری را مشاهده کنند، بدون شک با متخلفان برخورد خواهند کرد.
جعفرزاده همچنین به استقبال مسافران از سفرهای هوایی هم اشاره کرد و گفت: با برداشته شدن محدودیتهای بین استانی و اتمام ماه رمضان میزان سفر در حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از بازوهای گردشگری بیشتر شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور به صورت مستمر و موردی نظارت مستقیم بر هواپیماها و شرکتهای هواپیمایی دارد گفت: فرودهای اضطراری که در طی روزهای گذشته توسط شرکت هواپیمایی آسمان صورت گرفته باید به صورت مستقیم و موردی بررسی شود.
او ادامه داد: باید گزارش کامل فرود اضطراری هواپیمای آسمان را بررسی کنیم و در آینده نتیجه این بررسیها اعلام میشود، اما طبق برنامهریزیهای که از قبل انجام شده سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مستمر نظارت کامل بر تمامی هواپیماها و شرکتهای هواپیمایی دارد.
گفتنی است، فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-کرمانشاه در ساعات پایانی روز ۱۰ خرداد پس از پرواز از مهرآباد، در مسیر دچار مشکل فنی شد و به مهرآباد برگشت. این هواپیما با رجیستر EP-ATF به دلیل از دست دادن یکی از موتورها (طبق بررسیهای اولیه) به مهرآباد برگشت و در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.
روابط عمومی شرکت آسمان نیز روز بعد در اینباره اعلام کرد: هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران کرمانشاه به علت ایراد فنی دچار مشکل شد که خلبان در راستای رعایت استانداردها تصمیم میگیرد به فرودگاه مهرآباد برگردد.
طبق اعلام روابط عمومی آسمان، این هواپیما پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد و در ادامه مسیر پروازی با رؤیت «اشکال در کارکرد بهینه موتور»، توسط خلبان و با تشخیص او و به جهت رعایت استانداردهای ایمنی، در سلامت و ایمنی کامل به مبدا بازگشت.
ظاهرا در این پرواز، وضعیت روحی و جسمی ۲ تن از مسافران به دلیل هراس بروز نقص فنی در هواپیما، نامساعد شده بود.
بنابراین گزارش، این هواپیما دوباره به خط پروازی برگشت و مجددا در شامگاه ۱۱ خرداد در مسیر اهواز-تهران دچار نقص فنی شد که خلبان مجددا تصمیم میگیرد به فرودگاه اهواز برگردد.
سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان در اینباره گفته است: پرواز شماره ۸۳۳ شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای فوکر ۱۰۰ شامگاه یکشنبه حدود ۳۰ مایل از فرودگاه بین المللی اهواز فاصله گرفته بود که اعلام کرد یکی از موتورهایش نقص فنی دارد و خلبان درخواست بازگشت به فرودگاه داد. این هواپیما بدون مشکل در فرودگاه اهواز فرود آمد؛ پس از این اتفاق یک هواپیمای جایگزین از تهران به اهواز آمد و ۱.۵ ساعت بعد پرواز اهواز- تهران مجددا برقرار شد.
انتهای پیام/