معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

مدیریت بحران قابل قبول کرمانشاه در کنترل بیماری کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت گفت : آمار ابتلا و مرگ و میر استان کرمانشاه با شیوع ویروس کرونا، نشان از مدیریت بحران قابل قبول در کنترل بیماری در این استان بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا در کل کشور از ابتدای اسفندماه سال گذشته و رصد همه استان‌های کشور، آمار ابتلا و مرگ و میر استان کرمانشاه نشان از مدیریت بحران قابل قبول در کنترل بیماری در این استان بوده است که جای تقدیر دارد.

او گفت : با توجه به شرایط موجود و استمرار بیماری تا زمان تهیه راهکار‌های پیشگیری و درمان قطعی، رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمامی افراد فعال در جامعه ضروری است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در خصوص افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد و از حضور این افراد در مکان‌های شلوغ خودداری شود.

استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش شیوع بیماری در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعمال محدودیت‌های اجتماعی صورت گرفته است، همچنین در خصوص بیماریابی در استان اقدامات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته که این موضوع اقدام مهمی در مدیریت این بیماری محسوب می‌شود.

بازوند گفت: از ستاد ملی کرونا می‌خواهیم اقدامات اجرایی هر استان را با توجه به شرایط آن استان و براساس مصوبات ستاد کرونا استان تعیین کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به کاهش حساسیت‌های اجتماعی نسبت به بیماری کرونا در روز‌های اخیر و با از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی، باید نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی اقدامات لازم مجددا صورت گیرد.

الهی‌تبار ادامه داد: در خصوص بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند اقدامات لازم در خصوص ایجاد نقاهتگاه با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته و در خصوص افرادی که بستری می‌شوند اقدامات حمایتی لازم نیز صورت گرفته است.

مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین مواردی که در کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان وجود دارد، ایجاد بسیج همگانی بین دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.