مهم‌ترین حوادث امروز (دوازدهم خرداد ماه ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتشپاد دوم امیر عزیزی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: با تلاش آتش نشانان گلبهار و مشهد، حریق انبار یک کارخانه تولید مواد خوراکی در شهرک صنعتی فردوسی مشهد مهار شد.

او افزود: این آتش سوزی دیشب در شهرک صنعتی فردوسی در حومه گلبهار واقع در فاصله ۳۰ کیلومتری مشهد رخ داد.
 
مهار آتش سوزی انبار کارخانه تولید مواد خوراکی در مشهد
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: کانون این حریق، انباری ۲۰۰ متر مربعی و محل نگهداری ضایعات کارخانه تولید مواد خوراکی بود که آتش سوزی مهار و از سرایت شعله‌ها به خط تولید و سایر قسمت‌های کارخانه جلوگیری شد.

عزیزی بیان کرد: لکه گیری و عملیات کاوش این حریق تا بامداد امروز به طول انجامید و علت دقیق این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است و خوشبختانه این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشت.

مهار آتش سوزی لباس فروشی در پاساژ حجت مشهد

سر آتشیار مجید فرهادی مدیر منطقه ۴ آتش‌نشانی مشهد گفت: حوالی ظهر امروز دوشنبه دوازدهم خردادماه ۹۹ در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک باب مغازه ۱۲ متری عرصه پوشاک در پاساژ حجت در میدان ۱۷ شهریور، ستاد فرماندهی آتش نشانی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱،۲۴و۲ را به همراه خودرو‌های سبک و سنگین اطفائ حریق به محل حادثه اعزام کرد.

 او افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه، این حریق به سرعت مهار و از سرایت آتش به سایر واحد‌های تجاری این بازار جلوگیری به عمل آمد و با توجه به دود گرفتگی شدید ناشی از این حریق در محل، عملیات تهویه و تخلیه دود از این بازار به وسیله خودرو پیشرفته توربوفن انجام و آتش نشانان پس از پایان ماموریت به ایستگاه‌های خود مراجعت کردند.

این مقام مسئول در آتش نشانی مشهد ادامه داد: در این حادثه یک خانم به دلیل دودزدگی جهت مداوا و اکسیژن تراپی تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل شدند و علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی می‌باشد.

مهار آتش سوزی انبار کارخانه تولید مواد خوراکی در مشهد/لباس فروشی در پاساژ حجت مشهد در آتش سوخت
 

واژگونی میکسر حمل سیمان ۲ مجروح برجای گذاشت

این حادثه ساعتی قبل در بولوار شهید عباسپور مشهد به وقوع پیوست و در پی آن آتش نشانان ایستگاه شماره ۶ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در محل حاضر و ضمن ایمن سازی محیط حادثه به ۲ مصدوم سانحه که راننده این میکسر و فرزند خردسالش بودند امداد رسانی کردند.
 
علت این حادثه در دست بررسی است
 

نجات معجزه آسای دختر بچه گرفتار در زیر آوار توسط آتش نشانان مشهدی


آتشپاد دوم محمد جواد سبحانی معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: عصر امروز دوشنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۳۹۹ در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر ریزش آوار در یک منزل مسکونی و گرفتار شدن افراد در زیر خروار‌ها خاک، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروه‌های نجات و پشتیبانی ایستگاه‌های ۶، ۱۵ و ۴۹ را به محل حادثه در خیابان پورسینا اعزام کرد.
 
او افزود: با حضور آتش نشانان و نجاتگران آتش نشانی در محل مشخص شد، مالک یک واحد مسکونی حدودا ۷۰ متری اقدام به بازسازی منزل مسکونی اشان کرده بوده که به دلیل نامعلومی بخشی از سقف منزل به یکباره فرو ریخته و دختر بچه ۱۳ ساله این خانواده در زیر خروار‌ها خاک ناشی از ریزش آوار گرفتار شده که نجاتگران آتش نشانی ضمن رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف فرد گرفتار اقدام به عملیات برای نجات این دختربچه کرده که خوشبختانه پس از دقایقی تلاش نفسگیر و طاقت فرسا آتش نشانان موفق شدند این دختر را زنده از زیر آوار خارج و این فرد را برای سیر مراحل درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.
 
معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در آتش نشانی مشهد در دست بررسی است و نیرو‌های امدادی پس از ارائه توصیه‌های ایمنی به مالک منزل به ماموریت خود پایان داده و ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.

 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.