مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: چهار روستا در شهرستان ایجرود استان به‌عنوان پایلوت در جهت توسعه صنایع‌دستی و فعالیت‌های هدفمند در این حوزه انتخاب می‌شوند.

انتخاب چهار روستای پایلوت توسعه صنایع‌دستی در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان  گفت:آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران، از مهم‌ترین محورهای طرح توسعه صنایع‌دستی در روستاهای شهرستان ایجرود در استان زنجان است و در همین زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای اهالی روستاهای گلابر، چاپوق، تله‌گرد و اوچ تپه پیش بینی شده و در این طرح اهداف توسعه پایدار برای منطقه روستایی پیش‌بینی شده است.

ارجمند اظهار داشت: اجرای طرح توسعه در روستاها، زمینه توسعه بیش از بیش روستاها را فراهم کرده و موجب مهاجرت معکوس می شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد:بیشتر جمعیت روستاها را زنان تشکیل می‌دهند و این افراد در محیط روستایی در تامین معیشت و تولید صنایع دستی، نقش موثری داشته باشند.

او ادامه داد: ظرفیت کم‌نظیری در حوزه صنایع دستی، اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری طبیعی در این روستاها وجود دارد که در قالب برنامه‌های مدون جهت توسعه روستا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: حمایت از صنایع دستی می‌تواند درکاهش مهاجرت روستاییان به علت نبود شغل مناسب در شهرهای کوچک و روستاها و تقویت اقتصاد خانواده روستایی با مشارکت زنان در تولید و فروش محصولات در این بخش داشته باشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.