معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر لزوم تشکیل کارگروه به منظور رفع مشکل آلودگی نفتی منطقه سرخون تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی منطقه سرخون گفت: به منظور تسریع در بررسی و رفع مشکل آلودگی نفتی این منطقه، کارگروهی با حضور دستگاه‌های مربوطه هر ۲ هفته یکبار در استان برگزار می‌شود.

او افزود: این کارگروه وظیفه دارد تا گزارشی از پیگیری‌های انجام گرفته در راستای شناسایی منبع آلودگی که به تازگی از سوی دانشگاه تبریز در حال مطالعه است ارائه دهد.

نصیری اضافه کرد: همچنین در این کارگروه در خصوص خسارت‌ها و نحوه پرداخت آن به شیلات داران و مردم متضرر منطقه رسیدگی می‌شود.

او ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در این نشست پیگیری شود بررسی برآورد خسارت سال‌های ۹۷ و ۹۸ شیلات‌داران و کشاورزان منطقه و تصمیم‌گیری در خصوص از سرگیری فعالیت‌های کشاورزی و آبزی‌پروری در سال جاری است.

نصیری گفت: تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان خسارت به شیلات داران منطقه از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان پرداخت شده است، اما رفع آلودگی و شناسایی منبع آلودگی از اهمیت بالایی برخوردار است که امید می‌رود با اهتمام محققان دانشگاه تبریز این مهم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار