استاندار کرمانشاه گفت : با همت خیرین مدرسه ساز از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون ۹۰۰ کلاس درس با اعتبار ۱۲۲ میلیارد تومان در قالب ۲۳۳ پروژه به منظور توسعه فضا‌های آموزشی در استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به کار ارزشمند و همراهی و همدلی خیرین مدرسه ساز در ساخت، مقاوم سازی، نوسازی و تجهیز و نگهداری فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی استان گفت : جلب مشارکت‌های مردمی، سازمانها، نهاد‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای این طرح بسیار مهم است و همه می‌توانند با یک «آجر» در تأمین مالی پروژه‌ها سهیم شوند.

او گسترش مشارکت‌های مردمی را سبب توسعه چشمگیر فضا‌های آموزشی در مناطق زلزله زده ذکر کرد و گفت : در زلزله آبان ۹۶ تعداد ۷۸مدرسه در استان تخریب شد، اما با کمک خیرین امروز ۱۸۳ مدرسه تکمیل و تا مهرماه سال جاری به ۲۲۰ مدرسه خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان افزود: همبستگی اجتماعی و کار خیرین ریشه عمیقی در فرهنگ ما دارد و مردم نیکوسرشت ایران اسلامی در همه بحران‌ها پیشگام و پیشقدم کمک و مساعدت به همنوعان خود بوده اند و این امر مقدس در قالب مدرسه سازی نیز شایسته تقدیر و تشکر ویژه است.

استاندار کرمانشاه طرح تحولی «آجر به آجر» را گامی مهم در توسعه فضا‌های آموزشی ارزیابی کرد و افزود: در این طرح شرایطی فراهم شده است که با تنوع در جلب مشارکت‌ها امکان حضور همه افراد در کار نیک و‌خیر فراهم می‌شود و بر اساس هدف گذاری صورت گرفته و افق ۱۴۰۰ میزان ۷۵ میلیارد تومان توسط خیرین و به همین میزان نیز اعتبارات دولتی برای نوسازی و احداث فضا‌های آموزشی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.