آذری: یک هفته اردوی فولاد در تهران را تمدید کردیم/ متولیان فوتبال باید هنر مدیریت داشته باشند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، درباره‌ آخرین وضعیت فولاد و اشکالات اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

آذری: یک هفته اردوی تهران را تمدید کردیم / متولیان فوتبال باید هنر مدیریت داشته باشندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، درباره‌ وضعیت سلامت بازیکنان این باشگاه گفت: در آخرین مرحله هم تست PCR و هم تست IGG انجام شد، تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان، در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و تمرینات خوبی را هم پشت سر می‌گذارند. اردوی تهران را با توجه به گرمای شدید اهواز، یک هفته دیگر تمدید کردیم. تمرینات بدنسازی در تهران به اتمام رسیده است و از ۲۰ خرداد در اهواز، مستقر خواهیم شد و تمرینات را در خوزستان ادامه خواهیم داد.

اسکان بازیکنان هزینه زیادی به فولاد تحمیل کرد

آذری درباره‌ وضعیت اسکان بازیکنان در تهران گفت: قبل از اولین تست، تمامی اعضاء اتاق یک نفره داشتند. حدودا ۵۰ اتاق رزرو کردیم و تا امروز هزینه‌ هنگفتی به باشگاه تحمیل شده است. پس از انجام تست اولیه، اتاق‌ها ۲ نفره شد و پس از تست دوم که چند مورد مشکوک داشتیم، مجددا اتاق‌ها یک نفره شد. هزینه‌ زیادی متحمل شدیم، البته مجبور هم بودیم، راه دیگری هم نداریم، باید پروتکل را رعایت کنیم.

آذری ادامه داد: مردم فوتبال می‌خواهند، اما چگونگی مدیریت این چند بازی، هنر افراد فوتبالی است. هر حرفی که گفته شود، یک تفسیری می‌شود. اگر بگوییم شیوع کرونا وضعیت خطرناکی دارد، می‌گویند اعلام شده است شیب کشندگی کرونا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است، کاسه‌ داغ‌تر از آش برای مردم نشوید.

فولاد هم توانایی پرداخت هزینه ها را ندارد

آذری تصریح کرد: فولاد هم نمی‌تواند تمام هزینه‌ها را تامین کند. به دنبال یک الحاقیه بودجه بودیم، که با دردسر مواجه شدیم. تا امروز هم تنها با حمایت‌های کارخانه توانسته ایم کار را پیش ببریم. باید هزینه‌ای که در حال حاضر داریم را از بودجه‌ی سال آینده وام بگیریم. شاید در خانه‌ کدخدا گردو زیاد باشد، اما هر گردویی، حساب و کتاب دارد. نمی‌توانیم با افراط، خرج کنیم. مجبور هستیم، در صورت موافقت وام بگیریم.

اوج کمک سازمان لیگ به تیم ها ، نامه به سازمان فرودگاه ها بوده است

آذری گفت: ما یارانه نمی‌خواهیم، منت سر باشگاه‌ها نگذارند. سازمان لیگ با وجود درآمد‌هایی که تا امروز داشته است، تمام باشگاه‌ها را بدهکار اعلام می‌کند. سازمان لیگ کلیه قرارداد‌ها و درآمد‌هایی که دارد را تا وقتی قرارداد‌ها ابتیاع نشوند، این‌ها را به حساب بستانکاری باشگاه‌ها نمی‌گذارد. مبالغ را به صورت علی الحساب پرداخت می‌کنند و این موضوع باشگاه‌ها را در سیستم سازمان لیگ، بدهکار نشان می‌دهد. پس از آن، هر مبلغی باشد به شکل تسویه حساب، محسوب می‌شود. در ابتدا مبلغ ثبت نام را اخذ می‌کنند، سپس ۵ درصد بازیکنان، سپس حق رجیستری تیم‌ها را دریافت می‌کنند. در واقع، مبلغی باقی نمی‌ماند که به باشگاه‌ها پرداخت کنند. اوج فعالیت سازمان لیگ، این بوده که به سازمان فرودگاه‌های کشور نامه بزند، مبنی بر اینکه آنها همکاری کنند تیم‌ها از CIP و VIP رفت و آمد کنند و به آن‌ها تخفیف بدهند.

آذری: یک هفته اردوی تهران را تمدید کردیم / متولیان فوتبال باید هنر مدیریت داشته باشند

آذری ادامه داد: دیروز هم در حد ۲۰ یا ۳۰ لیتر ماده‌ ضدعفونی کنند به باشگاه‌ها، تحویل دادند. باشگاه‌ها، سرپرست‌های تیم‌ها و مدیرعامل‌ها با هم درگیر هستند؛ هواداران دچار وضعیت روحی بدی شده اند؛ دلیل این موضوع این است که بزرگتر و متولی کار، عملکرد درستی ندارد.

میزان کمی از طلب فدراسیون و سازمان لیگ ، وصول شده است

آذری گفت: طی یک سال گذشته، فدراسیون فوتبال با رویه‌ حقوقی و مشاور حقوقی جدیدی وارد این قضیه شده است و تا الان توانسته است از این مبالغ هنگفتی که فدراسیون فوتبال قرارداد بسته است و مطالبه دارد، ۱۸ میلیارد تومان دریافت کند. خیلی از این مبالغ هنوز به حساب سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال واریز نشده و به شکل چک‌های برگشتی است، چون به علل مختلف از پرداخت حقوق سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، خودداری شده است. سازمان لیگ باید رویه‌ قضایی و حقوقی محکمی را دنبال و حق باشگاه‌ها را زنده کند؛ تا زمانی که این مبالغ دریافت نشوند، باشگاه‌ها به سازمان لیگ بدهکار خواهند بود.

خود ما هم نمی دانیم در فوتبال چه می گذرد

آذری گفت: خود ما که در فوتبال هستیم، متوجه نمی‌شویم در فوتبال ما چه می‌گذرد، دیگران که جای خود دارند.

آذری درباره‌ اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: تنها نامه زدند که پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید. بنا شد پس از ارسال پیشنهادات، پیش نویس را برای تمامی اعضاء مجمع ارسال کنند. نبی تجربه‌ خوبی در فدراسیون دارد. او پیشنهادات را دریافت کرد، اما باید دید چند درصد پیشنهادات در پیش نویس اعمال شده است. ما هیچ چیزی به عنوان پیش نویس ندیده ایم.

به فیفا بی احترامی شده است

آذری گفت: فیفا بیش از ۸۰ مورد ایراد به پیش نویس اساسنامه وارد کرده است. من بی سواد در فوتبال، ۲۹ بهمن، ۳۰ ایراد اساسنامه را ذکر کردم. افرادی که در فیفا هستند و تخصصشان است، قاعدتا تیزبینی زیادی در حین بررسی دارند. فیفا روی ماهیت بند‌های عوض شده، ایراد وارد کرده است. به نظر می‌رسد فیفا حس می‌کند مورد بی احترامی قرار گرفته است. علی رغم تمام تذکراتی که فیفا داده است، اساسنامه‌ ارسالی در قالب تذکرات قبلی نیست و تمرکز اصلی هم روی این است که چرا همان اساسنامه‌ای را که، در آگوست ۲۰۱۹ که نمایندگان فیفا به ایران آمدند و اساسنامه‌ای با همکاری آن‌ها تهیه شد، ارسال نکرده اید. چرا مجددا اساسنامه‌ جدیدی را تنظیم می‌کنید.

آذری: یک هفته اردوی تهران را تمدید کردیم / متولیان فوتبال باید هنر مدیریت داشته باشند


آذری گفت: شبهه‌ای وجود دارد که شاید پیشنهادات ما هم اعمال نشده باشد؛ چرا که پیش نویسی ندیدیم و ارسال شد. نوشتن اساسنامه در فدراسیون فوتبال، متولی دارد. شاید نظرات ما هم اعمال شده است و ۸۰ ایراد از بین نظرات و پیشنهادات ما بوده است.

آذری تاکید کرد: درباره‌ صحبت‌های دیشب در شبکه خبر، شفاف سازی کنم. خون فوتبالیست‌ها از مردم دنیا، رنگین‌تر نیست. تنها باید بازتاب رسانه‌ای فوت یک فوتبالیست در میانه‌ زمین را با فوت مردم، مقایسه کنیم. من هم معتقد هستم فوتبالیست‌ها، پول می‌گیرند و باید فوتبال بازی کنند؛ مانند تمامی مردم که مشغول کار هستند.

ما در خوزستان بازی خواهیم کرد

آذری گفت: ۲۰ خرداد در خوزستان مستقر خواهیم شد که تیم‌ها بدانند فولاد هم در خوزستان مشغول تمرین و بازی است. البته با شریعتی، استاندار خوزستان جلسه دارم. ما هم دوست داریم فوتبال باشد، اما نه به بهای سنگینی که مجبور شویم بپردازیم.

آذری بیان کرد: چند روزی را با بچه‌ها بودم، ضمن بررسی برنامه‌های آینده، جلسه‌ای هم با نکونام برگزار کردم. موضع فولاد از ابتدا، تعطیلی لیگ بود، اما دستور برگزاری بازی‌ها داده شده است و همه باید تمکین کنیم. علاقه‌ای به ادامه لیگ نداشته و شاید نخواهیم داشت. کسانی که پروتکل را ابلاغ کرده اند درباره‌ وضعیت اهواز هم تصمیم گیری می‌کنند.

موضع فولاد تغییری نکرده است

آذری گفت: در شرایط فعلی، در تمام دنیا اظهار نظر‌های متفاوتی می‌شود. تمامی آن‌ها را باید شنید و احترام گذاشت، رویه‌های تیم‌های مختلف، متفاوت است. ما ۶ اسفند موضع خود را اعلام کردیم و هیچ تیمی ما را حمایت نکرد، گفتند می‌خواهید لیگ را تعطیل کنید. ما با عملکردمان اعلام می‌کنیم که تصمیم گیرنده وزارت ورزش است و فدراسیون فوتبال، فدراسیون تصمیم گیری نیست. فولاد موضع خود را رسما اعلام کرد و نیازی به ارسال نامه نبود.

خود بازیکنان مایل هستند مسابقات برگزار شود

آذری گفت: واقعیت این است که خود فوتبالیست‌ها می‌خواهند بازی کنند. برخی بازیکنان می‌گویند باشگاه‌ها مقاومت می‌کنند که بازی‌ها برگزار نشود تا دستمزد بازیکنان پرداخت نشود. واقعیت این است که چنین تفکری در باشگاه‌ها وجود ندارد؛ تنها نگران سلامتی و جان بازیکنان هستیم.


بیشتر بخوانید :آذری: متولی اصلی فوتبال، خود را کنار کشیده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار