رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد از مردم این شهرستان درخواست کرد تا برای اهدای فوری خون به بیماران نیازمند به این پایگاه مراجعه کنند.

داوود نصر ارکن رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به نیاز شدید خون برای بیماران نیازمند و کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به دلیل شیوع کرونا ویروس، برای جبران این کاهش نیاز است افراد از گروه خونی A+ و تمامی گروه‌های خونی منفی با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه کنند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق خون قابل انتقال نیست، افزود: در مراکز انتقال خون اصول بهداشتی کاملا رعایت می‌شودو هیچگونه نگرانی از بابت سرایت بیماری کرونا در زمان اهدای خون وجود ندارد.

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد در خصوص شرایط اهدای خون نیز گفت: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

نصر ارکن اضافه کرد: خون اهدایی شهروندان مهاباد علاوه بر تامین نیاز به بیماران به خون این شهرستان، برطرف کننده نیاز درمانی شهر‌های جنوب استان و سایر مراکز است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.