برداشت بیش از ۲۰ تن گل محمدی از گلستان‌های نیشابور

به همت کشاورزان نیشابوری، امسال بیش از ۲۰ تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: برداشت گل محمدی شهرستان در وضعیت مناسبی است و با همت کشاورزان تولید کننده برداشت این محصول آغاز شده است.

او افزود: در حال حاضر ۲۵ هکتار از اراضی نیشابور زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است که انتظار می‌رود از باغات بارور، معادل ۲۰ تن محصول برداشت شود.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: وجود آفت و بیماری‌های کمتر، قیمت مناسب، هزینه جاری پایین، مقاوم نسبت به خشکی و سرمازدگی این گیاه از جمله عوامل موثر بر رشد توسعه آن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: برداشت ۳۷ تن گل محمدی از گلستان های گناباد

فرهمند  با بیان اینکه اقدامات ترویجی و کلاس‌های آموزشی جهادکشاورزی از جمله اقدامات حمایتی در این زمینه محسوب می‌شود، بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله تهیه اسانس، گلابگیری، مرباسازی و تهیه غنچه خشک از جمله ضروریات فعالیت‌های جانبی در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی این محصول می‌باشد.

او تصریح کرد: با توجه به جوان بودن گلستان‌های موجود در نیشابور، میانگین برداشت در شهرستان ۲۰۰۰ کیلوگرم در هکتار است و این در حالی است که در سال چهارم بیشترین میزان تولید را دارد که میانگین آن ۳۰۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌ شود.

فرهمند راد اظهار کرد: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از آذرماه تا پایان اسفندماه کشت می‌شود و از فروردین تا اردیبهشت ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می‌شود.
 
او افزود: این گیاه ١٢ سال گل می‌دهد و صرفه اقتصادی آن از سال سوم چشمگیر است، و بعد از ١٢سال شاخه این گیاه به اندازه ٢٠ سانتی متر بریده و باغستان جدید احداث می‌شود.

انتهای پیام// ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار