آمریکا نظامیان خود را به تونس می‌فرستد

ارتش آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها درباره فعالیت روسیه در لیبی اعلام کرد واشنگتن به دنبال استفاده از یکی از تیپ‌های امنیتی کمکی خود در تونس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه نگرانی‌ها در خصوص کمک‌های نظامی روسیه به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر، آمریکا نیز بر آن شده است نیروی امنیتی کمکی به تونس اعزام کند.

جنگ داخلی لیبی پای قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی را نیز به میان کشیده و به گفته سازمان ملل موجب شده است سیل عظیمی از سلاح و جنگجو، با نقض تحریم‌های تسلیحاتی، به این کشور در آفریقای شمالی سرازیر شوند.

ستاد فرماندهی آمریکا در آفریقا در بیانیه‌ای ادعا کرد: در حالی که روسیه کماکان به شعله‌ور کردن آتش درگیری در لیبی ادامه می‌دهد، امنیت منطقه در شمال آفریقا به شدت نگران کننده است.

در این بیانیه آمده است: ما به دنبال راه‌های جدیدی برای رفع نگرانی‌های امنیتی متقابل با تونس هستیم ازجمله با استفاده از تیپ امنیتی کمکی خود در این کشور.

ارتش آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، روسیه ۱۴ فروند جنگنده میگ-۲۹ و سوخو-۲۴ به یک پایگاه هوایی تحت کنترل ارتش ملی لیبی ارسال کرده است. این در حالی است که ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر و یک عضو پارلمان روسیه این موضوع را رد کرده‌اند.

مصر، روسیه و امارات متحده عربی از ارتش ملی لیبی حمایت می‌کنند.

وزارت دفاع تونس در بیانیه‌ای گفت آمریکا شریک اصلی این کشور برای افزایش ظرفیت‌های عملیاتی ارتش تونس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ارتش آمریکا باید برگرده تو کشورش جنگ شروع میشه
آخرین اخبار