رضوی گفت: همه مشمولان سهام عدالت که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از امروز می‌توانند سبد دارایی سهام خود را مشاهده و مدیریت کنند.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی رضوی معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همه مشمولان سهام عدالت که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از امروز ۱۰ خرداد، می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی سهام عدالت شرکت‌های کارگزاری، سبد دارایی سهام خود را مشاهده و مدیریت کنند.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی بورس غیر از کارگزاری‌ها و شعب بانک‌ها، هیچ نهاد دیگری مجاز به دخالت در فرآیند فروش سهام و سفارش‌گیری نبوده و نهاد ناظر، موضوع را اکیدا کنترل و به شکایت‌های مربوط به تخطی از این مقررات رسیدگی می‌کند.

وی افزود: افرادی که گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به جمع سهامداران بورسی پیوسته‌اند و حتما آگاهی از نحوه فرآیند‌های بازار سرمایه دارند.

رضوی اظهار داشت: چنانچه فردی سفارش فروش را ثبت کند، شرکت کارگزاری وی از روز کاری بعد، اقدام به فروش در بازار خواهد کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: بدیهی است که باید طرف خریداری هم در بازار بورس وجود داشته باشد که سهام به فروش برسد و قیمت‌ها هم متغیر هستند. اما، کارگزاری به هر میزانی که بتواند سهام مشتریان را در بازار به فروش برساند، مبلغ مربوطه را طی دو روز کاری بعد، از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت و فورا به حساب مشتریان واریز می‌کنند.

به گفته رضوی، چنانچه افراد شماره حساب بانکی خود را معرفی کرده باشند و سیم کارت تلفن همراه به نام خود داشته باشند، نیازی به مراجعه حضوری نیست. لیست تمام کارگزاری‌های دارای مجوز نیز از سامانه cfi.codal.ir در دسترس است.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این افراد درصورتی که قصد فروش بخشی از سهام خود را داشته باشند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق درگاه‌های غیرحضوری کارگزاری‌ها سفارش فروش خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
کودکان که شماره همراه به نام خود ندارند چگونه باید سهام خود را بفروشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سهام عدالت بدون دخالت! بعضیهامثل سازمان رانتی دستوری بورس که شده کورس! بجای شفافیت سهام باادغام احلام واحرام میشه پرازابهام وبجای التیام شایدکندانهدام!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
هر چی میزنیم میگه. شماره تلفن اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۱۸:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آخر یکی هم بگوید مستمری بگیران تامین اجتماعی دوماه از سال گذشت وقیمت ها چندین وچند برابر شد وبازنشستگان کشوری تفاوت مستمری خودرا از همان اول ال گرفتند وما هنوز در انتظار وعده مسئولین جهت اراءه گزارش به دولت وگرفتن مصوبه دولت هستیم انصاف داشته باشید وبجای حرف ووعده کمی اقدام به موقع انجام دهید وگر نه دادن این مقدار جزئیافزایش بعداز گذشت چند ماه که مقدار آن به یک دهم هم شاید تنزل کند که هنر نیست ..
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
لطفا این قانون اصلاح شود برای دیدن و فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری باید کدملی و شماره همراه منطبق باشد خب برای افراد زیر 18 سال که دارای سهام عدالت هستند و نمیشود برایشان سیمکارت به نام خرید چطور میشه سبد سهام را دید ویا فروخت؟؟؟همچنین در سایت سهام عدالت شماره رو که ویرایش میکنی در ظاهر ویرایش میشه ولی همون قبلی باقی میمونه لطفااااااااااا برررررررسسسسیییییییییییییییییی شود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام توروبه خدا من ازتون خواهش میکنم امکان ویرایش روبزارین من میخام ازمستقیم برگردانم به غیرمستقیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام توروبه خدا من ازتون خواهش میکنم امکان ویرایش روبزارین من میخام ازمستقیم برگردانم به غیرمستقیم
آخرین اخبار