بالگردهای ارتش تا اطفای کامل آتش در کهگیلویه می‌مانند

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به کهگیلویه گفت: بالگردهای هوا نیروز ارتش تا اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت شده خاییز ماندگار خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، داریوش مرادی سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش با اشاره به استقرار ۲ فروند بالگرد در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: ۶ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات کوه خاییز محل آتش سوزی در این شهرستان انجام شده است.

او بیان کرد:  بیش از ۳۰ نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر کوه خاییز کهگیلویه انتقال داده شده اند.

مرادی تصریح کرد: از صبح شنبه بالگرد‌های هوانیروز برای خاموش کردن  آتش  منطقه حفاظت شده کوه خائیز عملیات خود را از سر گرفته اند.

او گفت: پرواز‌های هوانیروز ارتش بر فراز شهر‌های دهدشت بهبهان و گچساران تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش سوزی خنگ بنار گچساران ۲۶سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابجای ۱۷۵ نفر انجام شد.

او اضافه کرد: بالگرد‌های هوانیروز ارتش طی دو هفته گذشته تاکنون برای کمک به اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد (گچساران) ۲۳ ساعت پرواز در قالب ۳۲ سورتی پرواز را ثبت کرده اند.

مرادی تصریح کرد: بالگرد‌های هوانیروز ارتش طی این مدت تا این لحظه بالغ بر ۲۰۵نفر را در کهگیلویه جابجا کرده اند. 

جولان بی امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ظهر دیروز نیز آتش در شهرستان سردسیری دنا به ارتفاعات کو‌های مشرف به روستا‌های کره سرایت کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اکنون  هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.