اصغرپیرهادی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان اداره کل ثبت اسناد استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،افزود: درگاه اینترنتی را با نام همیار سند برای غیرحضوری کردن مراجعات به ادارات ثبت و با هدف اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی طراحی شده است.
او افزود: مردم استان میتوانند همه خدمات مورد نیاز ثبتی خود را به این سامانه اعلام و کد رهگیری دریافت کنند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان ادامه داد: به منظور خدمات الکترونیکی ثبتی و سیاستهای برون سپاری با موضوعیت تهیه نقشه عرصه و رعایت فاصله اجتماعی و حذف تردد بین شهری و در ادامه بهره برداری از سامانه درخواست الکترونیکی خدمات ثبتی"همیارسند"به آدرس HAMAYARSANAD.IR و بامشارکت اولیه حدود ۷۰ نفر از مهندسان نقشه بردارمربوطه اقدام به برگزاری دورههای تئوری و عملی وصدورپروانه "صلاحیت تهیه نقشه عرصه" جهت نقشه بردار ssbr کرده است.
او بیان کرد: پس ازدرخواست الکترونیکی خدمات ثبتی"همیارسند" از سوی متقاضی وگرفتن کد رهگیری، بعدازبررسی مدارک سامانه از طریق کارشناس ثبت وتشخیص نیازبه تهیه نقشه، مراتب به متقاضی پیامک خواهد شد.
او ادامه داد: هر گونه ارائه مدارک در دفاتر پستی انجام میشود و اگر مشکلی نباشد از طریق پیامک به مردم مراحل انجام صدور سند اعلام میشود.
انتهای پیام/ج