عزت ملی و شرافت بین المللی ایران، مرهون مکتب امام خمینی(ره)

امام جمعه بخش هنزاء رابر گفت: امروز سطح عزت ملی و شرافت بین المللی را مکتب امام( ره) برای ما به وجود آورده و کشور هم پیشرفت خودش را کرده و ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجتعزت ملی و شرافت بین المللی ایران، مرهون مکتب امام خمینی(ره) الاسلام یاور نجم الدینی، امام جمعه بخش هنزاء رابر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوی الهی گفت: مصادیق تقوای الهی روزه داری ما بود که اگر از فضای روزه داری ماه مبارک خوب استفاده کرده باشیم، یقینا برتقوی ما افزوده شده است وانشالله بتوانیم آن را حفظ کنیم.

 او با اشاره به ویروس کرونا و مشکلاتی که درپی این ویروس به وجود آمده، گفت: در کنار پیشگیری، رعایت و مراقبت از این ویروس به اسباب معنوی آن  توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام نجم الدینی افزود: توکل برخداوند، نماز، روزه، استغاثه به ائمه (ع)، صدقه، صلوات و دعا می‌تواند در ریشه کردن این ویروس موثر باشد.

 او در خطبه دوم نماز این هفته هنزا با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، ۱۴خرداد سالگرد ارتحال امام (ره) و ۱۵خرداد، قیام خونین ۱۵ خرداد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، شهدا، شهید قاسم سلیمانی و شهدای ۱۵ خرداد، افزود: امروز ملت عزیزما ذخیره‌ای برای خودش دارد و آن ذخیره مکتب امام عظیم الشان (ره) است.

او  بیان کرد: مکتب امام  (ره) سرمایه ای است که ملت ایران باداشتن این سرمایه توانسته از گذرگاه‌های سختی عبور و در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کند.

حجت الاسلام نجم الدینی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نشات گرفته از مکتب امام عظیم الشان (ره) است، گفت: مکتب امام (ره) یک راهنمای نظری و عملی برای ما است که کشور را به عزت، عدالت و توفیق می‌رساند و هرجا ما توفیق حاصل کردیم جایی بوده که به توصیه‌های امام (ره) جامه عمل پوشاندیم.

او با اشاره به سه بعد اسلامی و قرآنی، مکتب امام (ره) عقلانیت، معنویت و عدالت گفت: برای تحقق خواسته‌های امام (ره) و پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف باید هر سه مکتب را باهم دید.

خطیب جمعه بخش هنزاء رابر بیان کرد: مردم سالاری و تکیه بر آرای مردم برای نظام سیاسی و تدوین قانون اساسی، بیانگر عقلانیت، اخلاص، توکل و کار برای خدا و اخلاق مداری بیانگر مکتب معنویت و اصرار بر رسیدگی به محرومان و توصیه به مردمی بودن مسئولان بیانگر مکتب عدالت است.

او افزود: امروز مکتب امام خمینی (ره) ضمانت بخش پیروزی ملت انقلابی جمهوری اسلامی ایران است و باید این سه بعد در جامعه، خانواده و دربین آحاد ملت وجود داشته باشند.

حجت الاسلام نجم الدینی با بیان اینکه مکتب امام( ره) ما را در طی این سال‌ها از گردنه‌های خطرناکی عبور داده است،  گفت: امروز سطح  عزت ملی و شرافت بین المللی را مکتب امام( ره) برای ما به وجود آورده و کشور هم پیشرفت خودش را کرده و ادامه دارد.

او  با اشاره به اینکه در چندروز اخیر شاهد بازگشایی مجلس یازدهم بودیم، گفت: از افتتاحیه مجلس اول در ۷خرداد ۵۹ تا امروز ۷ خرداد ۹۹ چهل سال می‌گذرد و این افتتاحیه، آیین جشن ۴۰ سالگی نماد مردم سالاری در نظام اسلامی است و ۴۰ سالگی سمبل پختگی، بلوغ و عقلانیت و رشد همه جانبه افراد و ملت ما است.

امام جمعه هنزاء افزود: توقع مردم از نمایندگان مجلس این است که مواجهات معقول را مدنظر بگیرند و دنبال حاشیه نروند و به فکرمردم باشند.

او با اشاره به اینکه این اولین مجلس در بیانیه گام دوم انقلاب و یک مجلس انقلابی است، گفت:  به همین دلیل مجلس ما باید به سمت و سویی حرکت کند که الگوی انقلابی برای سایرمجالس باشد و این اولین مجلس قرن پانزدهم شمسی است که باید قرن تحقق کامل آرمان‌ها و آرزو‌های ملت ما و تمدن اسلامی باشد.

حجت الاسلام نجم الدینی با بیان اینکه یکی از مهم ترین صحبت‌های رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) مسئله تمدن اسلامی است که مجلس باید انجام دهد بیان داشت: همان طور که امام (ره) فرمودند: مجلس در راس همه امور است و  باید انتظارات ولی امرمسلمین نائب المهدی از مجلس برآورده شود.

اوافزود: مسئله توانمندسازی مجلس در اداره کشور، ارتباط با مردم  برای  رعایت نیاز‌های آن‌ها در مجلس، گشودن گره‌ها و مشکلات زندگی مردم خصوصا امروز با این شرایط بد اقتصادی از خواسته‌های معظم له است که باید در دستور کار مجلسی‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام نجم الدینی با تبریک انتخاب قالیباف به عنوان رییس مجلس یازدهم از او به عنوان  یکی از فرماندهان پر افتخار دوران دفاع مقدس و مدیر جهادی و تحول آفرین در عرصه‌های مختلف یاد کرد و افزود: امیدواریم خداوند متعال او را با بهره مندی از تجارب ارزشمند و همدلی و همراهی نمایندگان مردم در خصوص تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و  مطالبات مردم صبور و انقلابی در عرصه اقتصاد و فرهنگ توفیق دهد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار