جان باختن ۱۲۹۷ نفر دیگر بر اثر کرونا در آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز از جان باختن ۱۲۹۷ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹۷ مورد مرگ دیگر را به ثبت رسانده است.

با این حساب و طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز تا ساعت ۲۰:۳۰ پنج شنبه به وقت محلی (۵ صبح امروز جمعه به وقت ایران) شمار جان باختگان کرونا در امریکا به ۱۰۱ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا بطور رسمی تا کنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۱۳ مورد ابتلا را نیز به ثبت رسانده که این رقم، بالاتر از آمار هر کشور دیگری در جهان است.

دانشگاه جانز هاپکینز در حالی این آمار را اعلام کرده، که طبق آخرین برآوردی که پایگاه «ورلد متر» از آمار آمریکا در حال حاضر دارد، شمار جان باختگان در این کشور به ۱۰۳ هزار و ۳۳۰ نفر می‌رسد؛ همچنانکه این پایگاه آمار مبتلایان امریکا را یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۶۱ نفر عنوان کرده است.

شمار کشته شدگان کرونا در آمریکا روز چهارشنبه از مرز یکصد هزار نفر فراتر رفت.

از زمان عبور آمریکا جان باختگان کرونا در آمریکا از مرز یکصد هزار نفر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بیش از ۴۰ توئیت راجع به مسائل دیگر منتشر کرد؛ بدون آنکه اشاره‌ای به این ویروس و همه گیری کرونا داشته باشد. با این حال، روز پنجشنبه تلاش کرد تا اندکی موضع خود را تغییر دهد و به نزدیکان افرادی که بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند، تسلیت گفت.

آمریکا نخستین مورد مرگ و میر بر اثر کرونا را در اواخر ماه فوریه به ثبت رساند. اکنون در حالی دانشگاه جانز هاپکینز این آمار را منتشر کرده که به عقیده کارشناسان، این رقم بسیار کمتراز آن چیزی است که در واقعیت وجود دارد.

طبق آمار‌های رسمی تا کنون بیش از ۵ میلیون و نهصد هزار نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۳۶۲ هزار نفر نیز تا کنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار