با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

 پیشرفت ۷۰ درصدی طرح‌های احیا و مرمت قنوات

تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری و سازمان جهاد کشاورزی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احیای قنوات خراسان جنوبی، 70 درصد پیشرفت دارد.

 خواجوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس این تفاهم نامه کار احیای  ۳۶ رشته قنات با اعتبار سه میلیارد تومان به مراحل پایانی خود نزدیک شده که سهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یک میلیارد تومان است.

او افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان از ۲ سال گذشته تاکنون، سبب رونق روستاها از طریق احیای  و کشاورزی در این مناطق شده است.

خواجوی تصریح کرد: بارندگی های خوب دو سال گذشته، شرایط را برای کشاورزان استان مطلوب کرده و آبهای ذخیره شده در سازه های آبخیزداری موجب زنده شدن قنوات و افزایش آبدهی آنان شده است.


بیشتر بخوانید: ۲۱ رشته قنات سربیشه در دست مرمت


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت ادامه ساخت سازه های آبخیز داری در خراسان جنوبی گفت: معیشت مردم به ‌ویژه در مناطق روستایی بر پایه اقتصاد کشاورزی است که اجرای طرح‌های آبخیزداری، مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال برای روستاییان را در پی داشته است.

در ۱۵ سال اخیر حدود سه هزار و ۵۰۰ آبادی دارای سکنه در استان وجود داشت که بر اثر خشکسالی در سرشماری سال ۸۵ به هزار و ۷۸۰ آبادی کاهش یافت و اکثر روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت کردند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.