مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: یکصد هزار خانوار روستایی و عشایر در استان همدان زیرپوشش این صندوق هستند.

بیمه شدن یکصد هزار خانوار روستایی و عشایر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی  سماواتی,مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان  افزود: در دستور کار‌های جدید این صندوق، با بیمه شدن کشاورزان ساکن شهرها که کار آن‌ها در روستاست و حذف محدودیت سنی در صندوق،موجب افزایش بیمه شدگان  زیرپوشش شده است.
 
او اضافه کرد: ۸۰ کارگزاری صندوق برای رفاه حال روستاییان در دهستان‌ها ایجاد شدند که  وظیفه نام نویسی ، تمدید و تشکیل پرونده افراد را بر عهده دارند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان بیان داشت: هر فرد برای عضویت در صندوق  می تواند با مراجعه به کارگزاران، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در سامانه الکترونیکی صندوق نام نویسی کند و از مزایای صندوق در آینده و یارانه دولتی پیش بینی شده استفاده می‌کند.
 
سماواتی سالانه بودن پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تعیین حق بیمه پرداختی از سوی فرد به انتخاب فرد و با میزان وسع مالی فردبیمه شده  و پرداخت ۱۰ درصد از ۱۵ درصد حق بیمه پرداختی از سوی دولت را از مزایای این صندوق اعلام کرد.
 
تقویت بنیه اقتصادی خانوار‌های روستایی، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها، امنیت و آرامش آینده روستاییان و عشایر و جلوگیری از مشکلات اجتماعی، از اهداف ایجاد صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر است.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.