کرونا مانع حضور هواداران در ورزشگاه‌ها نمی‌شود

طرفداران فوتبال ژاپن با فناوری خاص و جدید بدون حضور در ورزشگاه‌ها تیم مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند.

فناوری رایانه‌ای هواداران فوتبال ژاپن را از خانه به استادیوم‌ها می‌کشاندبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ورزشکاران ژاپنی با اجرای پروتکل‌های بهداشتی خاص برای مسابقات آماده می‌شوند، یک شرکت ژاپنی موفق شده برنامه جدیدی را بسازد که به هواداران اجازه می‌دهد تیم‌های مورد علاقه خود را از راه دور و حتی از خانه و بدون ترس از آلوده شدن به ویروس کرونا تشویق کنند.

قرار است بازی‌های لیگ بیس بال ژاپن که ۱۹ ژوئیه و همچنین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ژاپن نیز در ۲ هفته آینده از این سیستم جدید استفاده کنند  و هواداران را از خانه به استادیوم بکشانند.  

این سیستم جدید کامپیوتری  به هواداران این امکان را می‌دهد که از طریق  تلویزیون‌های خانگی مسابقات را تماشا کنند و بازیکنان حاضر در زمین را تشویق کنند و حتی از طریق تلفن‌های هوشمند خود فریادشان را به گوش بازیکنان برسانند.

شرکت برنامه سازی یاما‌ها این سیستم نوپا را در ورزشگاه شیزوکا آزمایش کرده است که می‌تواند حدود ۵۰ هزار هوادار را در خود جای دهد. در طول آزمایش این امکان وجود داشت که مخاطبی که رو به روی تلویزیون نشسته است، از طریق برق ۵۸ آمپلی فایر توزیع شده در سراسر استادیوم، عبارات و فریاد‌های تشویقی را به استادیوم ارسال کند. این برنامه این امکان را می‌دهد تا هواداران درجه صدا و کیفیت تصویر خود را در استادیوم تنطیم کنند.

میوسکه ماتسوبایاشی که از طراحان این سیستم نوپا است در این باره بیان کرد: طی آزمایش این فناوری حقیقتا چشم های خود را بستم و احساس کردم که صدای تشویق از طرف تماشاگران در ورزشگاه را به خوبی می‌شنوم.


بیشتر بخوانید: استادیوم آزادی نامزد برترین ورزشگاه از دید AFC


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار