معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از توسعه خط بازیافت کاغذ با افزایش ظرفیت ۲۵ تن در روز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری در حاشیه بازدید از کارخانه‌های بازیافت با اشاره به تولید روز افزون زباله از جمله کاغذ و مقوا و هدر رفت سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی گفت: با توجه به مشکلات مربوط به کمبود مواد اولیه چوبی برای صنایع خمیرکاغذ کشور، یکی از بهترین راه حل‌های ممکن بازیافت کاغذ می‌باشد.

او افزود: به همین منظور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، خط تولید جدید بازیافت کاغذ با ظرفیت ۲۵ تن در روز در کارخانه بازیافت کاغذ شهرداری مشهد تا نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه توسعه این خط، ظرفیت تولید کاغذ استان را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد، گفت: تولید کاغذ‌های گراف در این کارخانه نه تنها موجب ایجاد اشتغال و حفظ منابع طبیعی می‌شود بلکه صرفه جویی ارزی را نیز به دنبال خواهد داشت.

یعقوبی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه بازیافت کاغذ روزانه ۱۵ تن می‌باشد، بیان کرد: توسعه و راه اندازی فاز ۲ این کارخانه با ظرفیت ۲۵ تن در روز، یک اقدام بی نظیر در کشور است که با این توسعه ظرفیت تولید، روزانه به ۴۰ تن افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: کاغذ تولیدی در فاز ۲ این کارخانه، کاغذ گراف بوده که با گرماژ ۷۰ گرم عمدتا برای مصارف پاکت‌های کاغذ جهت بسته بندی و خرید‌های مارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.