معاون توسعه و برنامه ریزی دادگستری استان یزد گفت: کارکنان اداری و قضایی موظفند ضمن رعایت و حفظ کرامت فرد در رسیدگی ها، بر خورد لازم بر اساس موازین و وفق قوانین و مقررات انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سعید رضا پارسائیان معاون توسعه و برنامه ریزی دادگستری استان یزد گفت: کرامت و احترام همه مراجعین به دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه باید مورد اهتمام مجموعه باشد.

او افزود: حتی اگر متهمی به دستگاه قضایی معرفی شد همه کارکنان اداری و قضایی موظفند ضمن رعایت و حفظ کرامت فرد در رسیدگی ها، بر خورد لازم بر اساس موازین و وفق قوانین و مقررات انجام پذیرد.

پارسائیان بر الزام به اجرای مفاد دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه تاکید و، اظهار داشت: برخورد مناسب توأم با حفظ کرامت و احترام مراجعین، ضمن ایجاد رضایتمندی در مردم و ارتقاء اعتماد آنان، موجب افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه نیز می‌شود.

این مقام قضایی، مردمی شدن قوه قضاییه را از امور مهم برشمرد و بیان داشت: ارتباط با نهاد‌های مردمی، معتمدین و فرهیختگان اجتماعی می‌تواند دستگاه قضایی را در حل و فصل مشکلات و غلبه بر چالش‌های مختلف یاری نماید.

پارسائیان اهتمام بر احیای حقوق عامه را خواستار شد و گفت: دادستان‌ها باید ضمن ورود به مسئله احیای حقوق عامه، تعامل سازنده‌ای نیز با سایر مسئولان محلی داشته باشند و در مسیر توسعه شهرستان و بحث رونق تولید و رفع مشکلات صنایع تولیدی در چارچوب قوانین و مقررات همکاری مقتضی را با تدابیر لازم و روشن بینی و آینده نگری داشته باشند.

معاون توسعه و برنامه ریزی دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله شیوع بیماری کرونا و لطمه دیدن بسیاری از صنایع و منابع درآمدی مردم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشور ما در یک همت بلند و همکاری مردمی و تلاش مسئولان، از آزمون کرونا سربلند بیرون آمد که اوج همدلی مردم با رزمایش مومنانه یکی از جلوه‌های ماندگار این دوران بود که به رخ جهانیان کشیده شد.

او از کاهش بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های مربوط به سال ۱۳۹۷ و قبل از آن در مجموعه دادگستری استان یزد خبر داد و اظهار داشت: پس از انتصاب رئیس کل دادگستری استان یزد، بازرسی‌های مدیریتی کاملی  به همت وی از تمامی حوزه‌های قضایی استان صورت گرفت که یکی از نتایج این بازرسی‌ها تعیین تکلیف اکثر قریب به اتفاق پرونده‌های قضایی سال ۱۳۹۷ و قبل از آن بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار