سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت از نجات یک کودک و یک مرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرام مومنی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: بازیگوشی کوروش، پسر بچه ۲۱ ماهه و گیر افتادنش در خودروی سواری حادثه ساز شد.

او افزود: گیر افتادن این کودک ۲۱ ماهه در خودرو، به شدت مادر و کودک را دچار استرس و بی تابی کرده بود که با حضور به موقع ۳ آتش‌نشان به همراه یک دستگاه خودروی نجات به محل حادثه در خیابان صفاری رشت، کودک بازیگوش نجات یافت.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت تصریح کرد: خوشبختانه به کودک آسیبی نرسید.

نجات یک کودک و یک مرد در رشت

شهرام مومنی، همچنین از نجات یک مرد در رشت خبر داد و گفت: در پی اعلام حادثه گیر افتادن مرد جوان در سرویس بهداشتی بلافاصله ۳ نفر از آتش‌نشانان به همراه یک دستگاه خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند.

او با بیان اینکه فرد از ناحیه دست راست به شدت گیر افتاده و قادر به حرکت نبود، افزود: تیم نجات سریعا نسبت به خارج کردن فرد اقدام کردند که خوشبختانه آسیب دیدگی، جدی اعلام نشد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با بیان اینکه، این گونه حوادث به واسطه سقوط شی به داخل توالت بار‌ها رخ داده که در نهایت با گیر کردن دست، تورم، ضرب دیدگی و حتی شکستگی استخوان فرد خاتمه یافته، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت ضرورت و نیاز مبرم؛ حتما از وسایلی، چون مفتول فلزی نسبت به خارج کردن اشیا از حفره‌ها و چاله‌ها استفاده کنند.

نجات یک کودک و یک مرد در رشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت همچنین از اطفای حریق یک واحد مسکونی در بلوار شهید حمیدیان رشت نیز خبر داد و گفت: در پی این آتش سوزی ۲۲ آتش‌نشان و افسر ارشد به همراه ۸ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مومنی افزود: به محض رسیدن شعله و دود از بالکن طبقه دوم ساختمان تیم آتش نشانان با توجه به ایمن سازی محل حادثه و تخلیه کامل ساکنان به همراه تیم اطفایی سریعا نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

او علت حادثه را نشت گاز پیک نیکی در مجاورت اجاق گاز روشن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و تخلیه کامل دود از ساختمان به آشیانه بازگشتند.

نجات یک کودک و یک مرد در رشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه حوادث با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات رایگان این سازمان بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.