مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان خردادماه امسال پرونده بازسازی واحد‌های مسکونی ناشی از سیل به اتمام برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه، گفت: فروردین‌ ماه پارسال بارش‌های بسیار خوبی داشتیم و بیش از ۸۰۰ میلی‌متر تقریبا ۲ برابر میانگین چند ساله در استان بارندگی ثبت شد که طی چند توده بارش‌زای قوی آب رودخانه‌ها بالا آمد و منجر به سیل شد.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: ۲ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی در جریان سیل پارسال با وجود اینکه سقفشان پایین نیامده بود، اما طبق نظر مهندسان ساختمان‌ها غیرقابل سکونت تشخیص داده شد، که به عنوان منازل تخریبی، بازسازی آن‌ها آغاز شد.

او با بیان اینکه بازسازی یک‌هزار و ۴۲۳ واحد از این تعداد به اتمام رسیده است، افزود: بنا بر قولی که از بنیاد مسکن گرفته‌ایم، قرار شده تا پایان خردادماه پرونده بازسازی واحد‌های مسکونی ناشی از سیل به اتمام برسد.

بالایی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۷ واحد دیگر نیز در قالب تعمیرات از سیل، آسیب دیده بودند که کار بازسازی واحد‌های تعمیری به پایان رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه زیرساخت هم اقدامات پیشگیرانه موثری انجام شده است، گفت: در مجموع از ۱۵۷ میلیارد تومان اعتباری که برای حوزه زیرساخت ناشی از سیل به استان داده شده خوشبختانه علی‌رغم همه محدودیت‌ها با یک تخصیص ۱۰۰ درصدی مواجه بودیم و پروژه‌های آن نیز در حال احداث است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.