رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تسریع در بیماریابی و کنترل افراد مبتلا از مهمترین برنامه‌های دانشگاه در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تسریع در بیماریابی و کنترل افراد مبتلا از مهمترین برنامه‌های دانشگاه در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

مرادی بیان کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه علوم‌پزشکی در موضوع اپیدمی کرونا بیماریابی است و‌این‌کار با قوت در کرمانشاه ادامه دارد.

او ادامه داد: پس از شناسایی افراد مبتلا و مثبت شدن آزمایش آن‌ها طبیعتا افراد خانواده و نزدیکان فرد بیمار مورد پایش و انجام تست قرار می‌گیرند و در نتیجه تعداد انجام آزمایشات تشخیص قطعی کووید ۱۹ افزایش پیدا می‌کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این امر به صورت تصاعدی موجب بالارفتن نیاز به انجام تست می‌شود و شمار نمونه‌های آزمایش افزایش پیدا کرده و علاوه بر این متقاضیان انجام تست تشخیصی کووید ۱۹ در استان نیز افزایش پیدا کرده است.

مرادی ادامه داد: علاوه بر تمام برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها یی که تا کنون انجام شده، جهت افزایش نمونه گیری‌ها و تسریع در مراحل انجام تست باید دستگاه‌های Pcr جدیدی را خریداری نماییم.

او بیان کرد: خریداری این دستگاه‌ها از مصوبه‌های ستاد کرونای استان است و دانشگاه و استانداری به صورت مشترک در حال خرید دو‌دستگاه Pcr جدید می‌باشد.

او افزود: نتیجه این کار پاسخگویی مناسب به درخواست‌ها، بیماریابی و کنترل افراد مبتلا و در نهایت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد بود.
انتهای  پیام/ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.