نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شیعه و سنی باید مراقب فتنه‌های صهیونیست و آمریکا باشند چرا که هر کجا این شیاطین آمدند مسلمانان مورد غارت قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار اتباع افغانستانی ساکن استان قزوین گفت: شیعه و سنی با همه وجود باید مراقب باشند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بر آن‌ها مسلّط نشوند چرا که هر کجا این شیاطین آمده‌اند، مسلمانان کشته شده و از سوی کافران و غیر مسلمانان مورد غارت قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: عقلا باید درک کنند و فریب دشمنان را نخورند تا بین مسلمانان اختلاف و برادر کشی ایجاد نشود و همواره با یکپارچگی و وحدت زیر سلطه اجانب نرویم، رهبر معظم انقلاب فرموده اند آن‌هایی که شیعه انگلیسی و یا اسلام آمریکایی دارند، مسلمان نیستند.

او ا تأکید بر اینکه حمایت از مسلمانان دستور مسلّم نبی مکرم اسلام (ص) است، گفت: پیامبر (ص) فرمودند کسی که به امور مسلمانان توجهی نداشته باشد، مسلمان محسوب نمی‌شود و این فرمایش حضرت رسالت مهمی بر عهده ما مسلمانان گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره امنیت، تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) وقتی خانه خدا را بنا کرد، اولین درخواستش از خدا این بود که مکه را شهری امن قرار دهد و این موضوع نشان می‌دهد که امنیت از آب و نان واجب‌تر است و جمهوری اسلامی تلاش کرده است که امنیت را برای همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، فراهم کند.

او یادآور شد: به امام علی (ع) خبر رسید که در استان الانبار عراق به دو زن که یکی مسلمان و دیگری یهودی بود، حمله شده و زینت آلات آن‌ها را به غارت برده‌اند؛ حضرت فرمودند اگر مسلمانی این خبر را بشنود و بمیرد نباید او را سرزنش کرد و حضرت با این توصیف اهمیت امنیت نوامیس مسلمانان و غیر مسلمانانی که در پناه مسلمانان قرار دارند را برای ما نشان داده‌اند.

امام جمعه قزوین از شهدایی که برای امنیت جهانی تلاش کردند یاد کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله کسانی بود که همواره در پی ایجاد امنیت برای مسلمانان بود و در افغانستان نیز تلاش کرد تا برای مسلمانان شرایط متفاوتی و برتری ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: شهید سلیمانی در عراق، یمن و سوریه حضور داشت و جاده‌ای که ایشان صاف کرد، باعث شد تا مسلمانان همه کشور‌های اسلامی راحت رفت و آمد کنند و دلهایشان با یکدیگر پیوند بخورد.

او یاد و خاطره شهید محمدعلی شاه موسوی را نیز گرامی داشت و گفت: دغدغه شهید موسوی با مسلمانان مشترک بود و وقتی با ایشان صحبت می‌کردیم در می‌یافتیم که شیعه و سنی را برادر ایمانی خود می‌داند و همواره از آن‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار