رئیس دانشگاه پیام نور تاکستان گفت: اگروعده‌های انتخاباتی خارج از وظیفه و غیر اجرایی باشد از نظر اخلاقی غلط و از نظر قانونی تخلف است.

طرح وعده انتخاباتی خارج از وظیفه، دور از اخلاق انتخاباتی استطاهرخانی رئیس دانشگاه پیام نور تاکستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: دادن وعده جزئی از  انتخابات و تبلیغات نامزد‌ها شده، اما اگر غیر اجرایی باشد از نظر اخلاقی غلط و از نظر قانونی تخلف است.

طاهرخانی درباره شروط وعده‌های انتخاباتی هم افزود: در وعده‌های انتخاباتی باید سنجید که آیا این قول‌ها، جنبه جناحی دارد یا جنبه ملی، آیا با نگاه جامعه ما تناسب دارد، آیا در شرایط امروز کشور که در یک بستر خاص قرار گرفته ایم در اولویت است، آیا در حیطه اختیارات یک نماینده قرار دارد و یا آیا در موقعیتی که استکبار و صهیونیست برای تحت فشار قرار دادن کشور متحد شده اند منابع موجود برای محقق شدن وعده‌ها کافی است.

او با بیان اینکه مجلس و قوه مقننه قوه عاقله و ناطقه نظام هستند، گفت: حالا اگر یک نماینده مجلس وعده‌های این چنین از جمله فضای سبز، آسفالت، استخدام، شهرداری، کارخانه و وام بدهد این قوه عاقله از بین می‌رود.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: خوب است یک نماینده مجلس وعده دهد در این اختیار قانونی که به او سپرده شده بر بیت المال نظارت کند تا هیچ احدی آن را هدر ندهد، همچنین نظارت کند که منابع بر اساس آمایش سرزمینی به صورت عادلانه توزیع شود.

مجلس قوی باعث قوی شدن قوه مجریه می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور تاکستان در ادامه گفت: مجلس قوی باعث قوی شدن قوه مجریه خواهد شد و مردم باید مطالبه گر عملکرد نمایندگان باشند.

طاهرخانی گفت: مجلس ضعیف، ناکارآمد و نابصیر که به حکمت و عقلانیت مسلط نباشد قطعا در پی آن قوه مجریه و قوه قضاییه ضعیف خواهد بود.

طاهر خانی افزود: اگر قوه مجریه و قضاییه کشور قوی و یا ضعیف است قطعا بخشی زیادی از آن ناشی از مجلس است.

او اضافه کرد: امکان ندارد که ما با قوه مقننه ضعیف قوه مجریه قوی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکستان با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد نمایندگان هم گفت: ما نماینده انتخاب کردیم و با نیت الهی هم این کار را انجام داده ایم، اما متاسفانه او را رها کرده ایم و از عملکرد آن‌ها مطالبه‌ای نداریم.

طاهرخانی افزود: همان طور که وظیفه نمایندگان نظارت بر قانون‌های تصویب شده است مردم و نخبگان هم موظفند که مطالبه گر عملکرد نمایندگان باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.