استاندار اردبیل گفت: با آغاز فعالیت واحد‌های راکد و در حال اجرای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال در استان اردبیل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: با آغاز فعالیت واحد‌های راکد و در حال اجرای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال در استان افزایش یافته و روند اشتغالزایی و به تبع میزان درآمد مردم افزایش می‌یابد.

او به طرح‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی در حال اجرا در استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها در آینده نزدیک میزان درآمد ناخالص استان افزایش یافته و نتیجه این طرح‌ها به صورت ملموس برای مردم استان عیان می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در سالجاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده، تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید بیشتر شده و در راستای تامین سرمایه مورد نیاز واحد‌های اشتغالزا اقدام شود.

بهنام جو با بیان اینکه رفع موانع تولید و فعال سازی واحد‌های راکد گام مهمی در راستای اشتغالزایی است، بر تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های در آستانه فعالیت و واحد‌های راکد نیازمند سرمایه در گردش توسط دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها تاکید کرد.

او گفت: دعوت از سرمایه گذاران برای بررسی مشکلات، کاهش بروکراسی‌های اداری و بانکی و رصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های اشتغالزا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در جلسات اشتغال باید پیگیری شود.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به اجرای طرح‌های گردشگری از جمله پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و اجرای چنین طرح‌هایی را در افزایش ثروت و رونق اقتصادی منطقه در بخش‌های دیگر نیز موثر دانست.

بهنام جو ادامه داد: در شهر هیر با اجرای این پل قیمت زمین‌های منطقه افزایش یافته و در کوتاه مدت فعالیت‌های اقتصادی مرتبط نیز در اطراف این پل رونق می‌گیرد.

او با تاکید بر رصد میزان اشتغال‌های محقق شده در طرح‌های اشتغالزای استان افزود: طرح هایی، چون گلخانه، شیرآلات، پتروشیمی اردبیل و چندین طرح و واحد تولیدی در استان وجود دارد که لازم است روند تکمیل این فاز‌ها به صورت مرتب رصد و نتیجه در کارگروه اشتغال اعلام شود.

استاندار اردبیل در ادامه به روند جذب تسهیلات تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد و خواستار تلاش برای جذب تسهیلات شناور از مرکز برای بانک‌های عامل جهت پرداخت به واحد‌های تولیدی شد.

جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: سهمیه استان برای مشاغل خانگی پنج میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان بوده که به صورت کامل جذب شده است.

قاسم رحیمی افزود: بانک‌های عامل رفاه و توسعه تعاون متولی توزیع این اعتبارات بودند که برای ۵۱۱ طرح به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.