مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا از بازبودن موزه مدرسه حکیم نظامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: موزه مدرسه حکیم نظامی در طول سال و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی باز بوده است و دانش‌آموزان، فرهنگیان، هنرمندان و گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

او با اشاره به اینکه، موزه مدرسه فرهنگ و آموزش حکیم‌نظامی در بخشی از حیاط دبیرستان فعال شهید مرحبا واقع شده است، افزود: مدیر دبیرستان فوق، مسئولیت نگه‌داری و بازگشایی این مکان را عهده‌دار بوده است و در ایام تعطیل و ساعات غیراداری نیز به روی علاقمندان باز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه، به دلیل نبود سرویس بهداشتی، نگهبانی و ورودی مجزا در این مکان، آموزش‌وپرورش در واگذاری آن به بخش خصوصی به لحاظ حقوقی دچار مشکل شده است، گفت: در صورت مرتفع شدن مشکلات فوق و تأمین نیروی انسانی موردنیاز، این مکان در آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

سید سجاد موسوی ایجاد و حمایت از موزه‌های تحصصی را در پیش‌برد توسعه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: کمک به حفظ میراث فرهنگی کشور، کمک به آموزش و تعالی ارزش‌های ملی و دینی ازجمله اهداف ایجاد موزه‌مدرسه حکیم‌نظامی است.

مدرسه تاریخی حکیم نظامی در سال ۱۲۸۷ خورشیدی احداث شده است و یکی از بنا‌های متعلق به دوره قاجار است که پس از ثبت در فهرست میراث فرهنگی کشور در خرداد سال ۹۵ با اعتبار دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب موزه‌مدرسه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اسناد و مدارک تاریخی مربوط به دوره پهلوی، وسایل آزمایشگاهی مرتبط با درس علوم، نسخ خطی از قرآن کریم و مثنوی معنوی، کتیبه‌های سنگی و بشقاب نگاره از جمله آثاری هستند که در موزه مدرسه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی شهرستان آستارا به نمایش عموم گذاشته شده‌اند.

 

انتهای پیام / ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.