رئیس دانشگاه آزاد دامغان گفت: تا پایان سال جاری پنج نوع داروی جدید در مرکز تحقیقات این دانشگاه تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نعمت‌الله نعمتی رئیس دانشگاه آزاد دامغان ضمن بیان اینکه با تلاش و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی مراحل تحقیقات حداقل پنج نوع داروی جدید برای درمان بیماری‌های مختلف به پایان رسیده است، گفت: این دارو‌ها تا پایان سال جاری به تولید انبوه خواهند رسید.

او افزود: یکی از اقدامات و فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی تولید محلول شوینده و ضدعفونی‌کننده دهان و بینی برای نخستین بار در مرکز تحقیقات تولید و فناوری دارو‌های گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد دامغان بابیان اینکه مرکز تحقیقات تولید و فناوری دارو‌های گیاهی این دانشگاه یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقاتی در حوزه دارو‌های گیاهی کشور است، ابراز داشت: این مرکز که اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان و با دارا بودن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی سال گذشته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نعمتی بابیان اینکه در راستای ارائه خدمات به مردم در این دانشگاه تلاش می‌شود، تصریح کرد: سرمایه و خلاقیت در مراکز تحقیقاتی وابسته به همت و پویایی اساتید و اعضای مرکز تحقیقات تولید و فناوری دارو‌های گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

او افزود: کار‌های گروهی ساده‌ترین راه در مسیر حل مشکلات دارویی با نگاه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تفسیر عملیاتی شعار جهش تولید طی سال جاری خواهد بود و معتقدیم می‌بایست اساساً فعل خواستن را به همت عالی صرف کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار