معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از بازگشایی ۸۰۰ بقعه متبرکه استان که پتانسیل بازگشایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی با اشاره به بازگشایی حرم‌های بزرگ کشورمان از روز گذشته، گفت: بعد از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، بقاع متبرکه استان فارس نیز از امروز، ۶ خردادماه بازگشایی شدند.

او با یادآوری اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در سطح استان فارس وجود دارند، افزود: از این تعداد تنها ۸۰۰ بقعه متبرکه پتانسیل بازگشایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند چون برخی از بقاع تنها یک ضریح هستند و نزدیک شدن به ضریح‌ها نیز در این شرایط ممنوع است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با تأکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در بقاع متبرکه رعایت می‌شود، گفت: ورود زائران با ماسک و دستکش الزامی است و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی نیز باید از سوی زائران رعایت شود.

صفری گفت: همچنین به‌منظور حفظ سلامت زائران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت نمازهای جماعت در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و تنها امکان زیارت با شرط عدم نزدیک شدن به ضریح برای زائران وجود دارد.

او اظهار کرد: در برخی از بقاع متبرکه شاخص و پرتردد نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌عنوان دومین حرم بزرگ این کلان‌شهر، تمهیدات ویژه بهداشتی نظیر کارگذاشتن تونل ضدعفونی‌کننده در قسمت بازرسی ورود و کار گذاشتن دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در قسمت‌های ورود و خروجی نیز تمهید شده است.

معاون اوقاف فارس همچنین گفت: به‌منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران تقاضا داریم که در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورند.

صفری تأکید کرد: همچنین از زائران درخواست داریم هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (۲ متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان چادر به همراه داشته باشند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ساعات کاری بقاع متبرکه را در این ایام، یک ساعت بعد از اذان صبح و یک ساعت قبل از اذان مغرب یعنی از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.