معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش ۵۵ درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل خبر داد.

رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با کاهش ۵۵ درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل مواجه هستیم.

او با بیان اینکه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد کاهش مسافر در استان هستیم افزود: در دو ماه گذشته ۱۴۳ هزار و ۴۰۹ نفر مسافر از استان جابه جا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۲۰ هزار و ۹۰۹ نفر بود کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از کاهش ۳۸ درصدی تعداد سفر به وسیله ناوگان عمومی مسافری در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد:در دوماهه گذشته ۲۸ هزار و ۲۰۸ دستگاه ناوگان عمومی مسافربری مسافران را جابه جا کرده اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۴۰ دستگاه ناوگان بود.

شیرین زاده ضد عفونی کردن پایانه مسافری و ناوگان حمل ونقل مسافر را یادآور شد و اظهار داشت: ۷ ترمینال مسافربری در استان در حال فعالیت هستند که با تشدید نظارت‌ها از سوی اداره کل راهداری تمامی پروتکل‌های بهداشتی بویژه طرح فاصله گذاری اجتماعی در این مکان‌ها رعایت می‌شود.

او از تمامی مسافران و رانندگان خواست توصیه‌های بهداشتی لازم را در پایانه مسافری و داخل ناوگان‌ها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک جدی گرفته و هرگونه انتقاد و شکایت خود از ناوگان‌ها و رانندگان در این خصوص را به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۵۴ شرکت مسافری داخلی و ۱۰ شرکت مسافری بین المللی را در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۲۲ راننده و بیش از هزار و صد ناوگان مسافری در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.