روسیه: آمریکا ده‌ها عملیات سری برای براندازی حکومت‌های مخالف خود انجام داده است

دیپلمات روس اعلام کرد آمریکا که همواره مسکو را به دخالت در انتخابات متهم می‌کند، خود تنها در دوران جنگ سرد ده‌ها عملیات سری برای براندازی حکومت‌های مخالف خود صورت داده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، اعلام کرد آمریکا در حالی برچسب مداخله در انتخابات را به مسکو می‌زند، که تحلیلگران غربی بر مداخلات این کشور در براندازی رژیم‌های مخالف خود در دوران جنگ سرد صحه می‌گذارند.

دیپلمات روسیه در وین در پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود آورد: در آمریکا، آن‌ها تقریبا همواره درگیر «مداخله روسیه در انتخابات آمریکا» هستند. در عین حال، تحلیلگران غربی برآورد کردند تنها در دوران جنگ سرد، آمریکا ۶۴ عملیات سری و ۶ اقدام مخفیانه را برای تغییر رژیم‌های نامطلوب خود انجام داده است. در واقع «آن‌ها متوجه اقدامات خود نیستند».

چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد مقامات امنیتی آمریکا به قانونگذاران کنگره درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ هشدار دادند.

با این وجود، قانونگذاران جمهوری‌خواه (هم حزبی‌های ترامپ) با رد هشدار‌های مقامات اطلاعاتی در آن جلسه محرمانه، گفتند ترامپ از زمانی که به قدرت رسیده است مواضع سخت تری علیه روسیه اتخاذ کرده است.

پیش‌تر نیز در انتخابات سال ۲۰۱۶ که منجر به پیروزی ترامپ شد، دموکرات‌ها مدعی دخالت روسیه در انتخابات به نفع او شدند. ادعایی که ترامپ به طور پیوسته آنن را رد کرد و منجر به تحقیقات دو ساله از سوی بازرس وزارت دادگستری آمریکا شد که در نهایت با استناد به نتایج این تحقیقات اعلام شد مدرکی دال بر مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ وجود ندارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار