کمیسر سابق غذا و داروی آمریکا در مصاحبه امروز خود به شهروندان آمریکا هشدار داد هنوز کرونا در این کشور تحت کنترل درنیامده و در نتیجه نمی‌توان زندگی عادی را شروع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسکات گاتلیب، کمیسر سابق غذا و داروی آمریکا (FDA)، به شهروندان این کشور هشدار داد هنوز ویروس کرونا در آمریکا مهار نشده، اما وی امیدوار است تا چند ماه دیگر فعالیت‌های تابستانی برقرار شود.

گاتلیب در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: «همچنان آمریکا به ویروس کرونا آلوده است و نتوانسته‌ایم آن را کنترل کنیم یعنی نمی‌توانیم فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و زندگی معمول خود را داشته باشیم. اما می‌توانیم به شکل متفاوتی کارها را انجام دهیم. می‌توانیم دوباره متداول‌هایی برای زندگی‌مان تعریف کنیم. پس زمانی که به کار بازگشتیم به شکل متفاوتی کار خواهیم کرد.»

او در ادامه با بیان آنکه علیرغم کاهش چند هفته گذشته، بستری بیماران در بیمارستان‌ها در برخی مناطق آمریکا روند افزایشی چشمگیری داشته است، افزود: «تعجبی ندارد، ما می‌دانستیم با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود، اما این به ما هشدار می‌دهد که هنوز ویروس کرونا را تحت کنترل نداریم و تا زمانی که واکسن یا درمان آن کشف نشود این روال ادامه خواهد داشت.»

گاتلیب در پاسخ به سوال مجری مبنی بر آنکه از نظر او چه فعالیت‌هایی کم‌خطرتر هستند، گفت احتمال می‌رود در تابستان شاهد کاهش تعداد مبتلایان باشیم و در این صورت شهروندان می‌توانند آزادانه‌ بیرون رفته و دورهم جمع شوند اما باز هم باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار