امروز انجام شد؛

سرنگونی دو پهپاد دیگر ترکیه‌ در طرابلس

به دنبال وقوع درگیری در لیبی دو پهپاد دیگر ترکیه‌ هدف قرار گرفته و ساقط شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری از وقوع درگیری‌های شدید در جنوب طرابلسِ لیبی خبر داد. خبرنگار این شبکه همچنین افزود: دو پهپاد ترکیه‌ای در منطقه ۵۱ سقوط کردند.


بیشتر بخوانید:نیرو‌های حفتر از سرنگونی ۷ پهپاد ترکیه در خاک لیبی خبر دادند


روز گذشته ( جمعه) خالد محجوب، سخنگوی نیرو‌های حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند، اعلام کرد که این نیرو‌ها ۷ پهپاد متعلق به ارتش ترکیه که در خدمت دولت وفاق قرار داشته را سرنگون کرده اند.

محجوب طی کنفرانس خبری خود اعلام کرد که در پی درگیری با نیرو‌های دولت وفاق ملی که ۲ روز به طول انجامیده، توانسته تا به ارتش ترکیه خسارت‌هایی را وارد کند.

ترکیه بار‌ها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

در مقابل کشور‌های امارات، عربستان و مصر هم به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به خلیفه حفتر می‌پردازند. چندی پیش هم طی حملاتی خمپاره‌ای ساختمان سفارت ترکیه آسیب دید. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که در صورت تعرض نیروی حفتر به مواضع ترکیه، آنکارا پاسخی جدی نشان خواهد داد و تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار