بنیاد برکت کارخانه تولید کفش را با هدف اشتغالزایی گروهی در مراغه راه اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمید شکری فرماندار مراغه در نشست بررسی طرح‌های بنیاد برکت این شهرستان گفت: این کارخانه که در شهرک صنعتی مراغه ساخته می‌شود برای یک صد نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

او به تعداد و وضع تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد کل طرح‌های ارائه شده در شهرستان ۴۷۱ طرح بود که از این تعداد ۲۱۶ طرح شروع شده است.

او اضافه کرد: از ۲۱۶ طرح شروع شده، ۲۵ طرح به بانک‌ها معرفی، ۲۱ طرح در انتظار تایید کارشناسی، ۴۸ طرح در انتظار تایید مجری استانی، ۱۴۱ طرح در انتظار تکمیل و ۲۳ طرح رده شده است.

فرماندار مراغه ادامه داد: ۲۱۶ طرح تسهیلات خود را دریافت کرده اند و استقرار شغل در این واحد‌ها انجام گرفته که برابر ۴۵.۲۲ درصد کل طرح هاست.

شکری اضافه کرد: از تعداد کل طرح‌های اشتغالزایی شده در شهرستان، ۷۱ طرح در بخش سراجو و ۱۳۸ طرح در بخش مرکزی است.

او گفت: در حوزه دام سبک و سنگین، مشاغل خانگی و فنی، آبزیان، طیور، زنبورداری، کشاورزی، قالی بافی و چند حوزه دیگر بیش از ۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سرمایه گذاری مشارکتی به متقاضیان پرداخت شده

به گفته فرماندار مراغه تاکنون ۵۲ متقاضی در حوزه تولید فرش دستباف، پنج متقاضی در حوزه پرورش بوقلمون، سه متقاضی در حوزه پرورش زنبور عسل، ۲ متقاضی در پرورش قارچ و ماهی، سه متقاضی در تولید پوشاک، چهار متقاضی در صنایع دستی، ۲ متقاضی در فرآورده‌های غذایی، یک متقاضی در گلخانه، ۱۰ متقاضی مشاغل فنی و خدمات، ۸۵ متقاضی در حوزه دام سنگین و ۴۸ متقاضی در حوزه دام سبک ثبت شده است.
انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.